آخرین مطالب

همکاران

دستور جدید دولت؛ پرداخت وام فوری 300 و 900 میلیونی برای خرید خودرو

دستور جدید دولت؛ پرداخت وام فوری 300 و 900 میلیونی برای خرید خودرو

خبرنگار شکیبا بغل زاده: رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران از اعطای وام 900 میلیون تومانی به رانندگان تاکسی برای دریافت تاکسی برقی خبر داد.

شادی مالکی امروز در مراسم ورود 1000 تاکسی برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی با بیان اینکه ورود تاکسی های برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی گامی بزرگ در راستای کاهش آلودگی هوای تهران است، اظهار داشت: نوسازی سیستم حمل و نقل عمومی ناوگان عمومی به ویژه تاکسی‌هایی که به شدت تردد می‌کنند و پر از ناوبری هستند، نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوا دارند زیرا نیمی از 80 هزار تاکسی پایتخت و تقریباً تمام وانت‌ها فرسوده هستند.

وی ادامه داد: شهرداری با دو رویکرد کاهش آلودگی هوا و بهبود حمل و نقل عمومی حرکت به سمت برقی شدن را آغاز کرد و در این راستا امسال شاهد ورود 55 هزار تاکسی و 10 هزار وانت برقی به حوزه حمل و نقل عمومی بودیم. برخی از آنها در قالب همکاری با وزارت امنیت محقق می شود.

رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: تاکسی های امروزی از همین گروه خودروها هستند که با ظرفیت شرکت کرمان موتور با انعقاد تفاهم نامه ورود 2 هزار تاکسی برقی به پایتخت کلید خورد.

وی ادامه داد: به منظور تسهیل در خرید خودروهای برقی برای رانندگان تاکسی، وام 300 میلیون تومانی و وام 600 میلیون تومانی از سوی خودروساز در نظر گرفته شد که این شرایط باعث حذف خودروهای فرسوده از مردم پایتخت می شود. ناوگان

وام فوری 200 میلیون تومانی با اقساط کم

موسسه اعتباری نور یکی از موسسات مالی و بانکی ایران است که به منظور افزایش رضایتمندی مشتریان خود طرح تسهیلاتی را با نام “صدف نور” تهیه کرده است. این وام 200 میلیون تومانی با سود 23 درصد ارائه می شود.

افرادی که دارای حساب وام در یکی از شعب موسسه اعتباری نور هستند و تمایل به دریافت وام 200 میلیون تومانی از این مجموعه دارند باید دارای دو ضامن رسمی مورد تایید این مجموعه باشند. علاوه بر داشتن ضامن رسمی، دو ماه از سپرده شخص نیز لازم است تا بتواند وام مذکور را دریافت کند. سود این وام طبق آخرین مصوبه بانک مرکزی 23 درصد است و امکان بازپرداخت آن در مدت 24 ماه وجود دارد.

مبلغ اقساط این وام با توجه به شرایط و زمان بازپرداخت و میزان سود به 10 میلیون و 474 هزار و 661 تومان می رسد. سود کل این تسهیلات 51 میلیون و 391 هزار و 869 تومان است. مجموع وام و سود آن نیز به 251 میلیون و 446 هزار و 869 تومان می رسد.

بانک رفاه در راستای حمایت همه جانبه از مشتریان خود، طرح تسهیلاتی را با نام «افق» تهیه کرده است که سقف آن برای اشخاص حقیقی 300 میلیون تومان و برای اشخاص حقوقی 750 میلیون تومان است.

افراد برای دریافت وام 300 میلیون تومانی از بانک رفاه باید در یکی از شعب بانک رفاه سپرده قرض الحسنه داشته باشند. علاوه بر داشتن حساب قرض الحسنه، لازم است سپرده گذاری بین یک تا 12 ماه باشد تا بتوان برای تسهیلات مذکور اقدام کرد. علاوه بر این، این افراد باید 20 میلیون تومان سپرده داشته باشند تا بتوانند برای دریافت وام اقدام کنند. ضمانت نامه مورد نیاز برای دریافت این وام، ارائه ضامن کسر حقوق، اعتبارسنجی یا اعتبار اشتغال است. این وام اعتباری بوده و فقط چهار درصد کارمزد دارد. پس از دریافت وام، افراد حداقل شش ماه و حداکثر 60 ماه فرصت دارند تا اقساط را پرداخت کنند.

با در نظر گرفتن شرایط ذکر شده برای دریافت این وام، کارمزد ثابت و حداکثر مدت پرداخت اقساط، مبلغ هر قسط 5 میلیون و 454 هزار و 545 تومان است. کل سود این تسهیلات به 36 میلیون تومان می رسد و مجموع وام و سود آن تقریباً 336 میلیون تومان است.

بانک ملی ایران به منظور حفظ اصل حسن اعتبار و حمایت همه جانبه از مشتریان خود که دارای چنین حساب هایی هستند، طرح تسهیلاتی را با نام «مهربانی» تهیه کرده است. این پروژه تاسیساتی قبلا با نام نهال ملی شناخته می شد اما اکنون به مهربانی معروف است. سقف وام این طرح به 300 میلیون تومان می رسد.

افرادی که دارای سپرده قرض الحسنه در بانک ملی ایران هستند می توانند برای این مجموعه وام 300 میلیونی اقدام کنند. این تسهیلات فقط با ارائه ضامن رسمی پرداخت می شود و سودی ندارد. برای دریافت این تسهیلات داشتن ضامن کافی است. البته بانک برای این وام کارمزد دو یا چهار درصدی در نظر گرفته تا هزینه های آن را تامین کند. پس از دریافت این تسهیلات، افراد می توانند تا 60 ماه اصل و سود آن را بازپرداخت کنند. چنانچه فردی تمایلی به ادامه روند دریافت تسهیلات مذکور نداشته باشد، می تواند آن را به دیگران ارائه دهد.

افرادی که تمایل به دریافت وام مذکور با کارمزد ثابت و بازپرداخت قطعی دارند باید ماهانه مبلغ 5 میلیون و 524 هزار و 957 تومان پرداخت کنند. سود کل تسهیلات مذکور 31 میلیون و 497 هزار و 397 تومان خواهد بود. مجموع وام و سود آن نیز به 331 میلیون و 547 هزار و 397 تومان می رسد.

مشتریان بانک کارآفرین که دارای سپرده قرض الحسنه در این مجموعه هستند، می توانند بدون ایجاد حساب میانگین و با شرایطی که در ادامه به آن اشاره خواهد شد، نسبت به دریافت تسهیلات 200 میلیون تومانی طرح «صبا» اقدام کنند.

افرادی که برای دریافت وام 200 میلیون تومانی از بانک کارآفرین اقدام می کنند باید دو ضامن رسمی داشته باشند. اگر کل مبلغ 200 میلیون تومان وام به فردی اختصاص داده شود، علاوه بر ارائه دو ضامن رسمی، نیاز به سند ملکی نیز دارند. لازم به ذکر است علاوه بر این ضمانت نامه ها، 22 درصد از مبلغ تسهیلات تا زمان تسویه کامل اقساط در بانک به عنوان ضامن بلوکه خواهد شد. سود این وام 24 درصد بوده و مدت بازپرداخت با توجه به مبلغ دریافتی متغیر خواهد بود. در مجموع بازپرداخت تسهیلات بیش از 60 ماه نخواهد بود.

با در نظر گرفتن مبلغ وام، نرخ سود و مدت بازپرداخت، مبلغ هر قسط 5 میلیون و 753 هزار و 593 تومان خواهد بود. سود کل تسهیلات به 145 میلیون و 215 هزار و 590 تومان و مجموع وام و سود آن 346 میلیون و 175 هزار و 590 تومان خواهد بود.

منبع: اخباراختاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *