کاهش شدید صحنه های جنسیِ فیلم ها از سال ۲۰۰۰/ نسل زد تمایلی به دیدن این تصاویر ندارد

تعداد صحنه های سکس و برهنگی در فیلم های لایو اکشن طی دو دهه گذشته 40 درصد کاهش یافته است.

«استیون فالوز» 250 فیلم پرفروش آمریکا را از سال 2000 بررسی کرد و به این آمار رسید. طبق یافته‌های او، در سال 2000، کمتر از 20 درصد از فیلم‌های پرفروش مطلقاً هیچ صحنه جنسی نداشتند. این رقم به حدود 50 درصد رسیده است و نیمی از فیلم ها محتوای جنسی ندارند.

با این حال، ماهیت صحنه های جنسی در سال های اخیر تلخ تر شده است. «اکونومیست» به سکانس‌های فیلم «موجودات بینوا» به کارگردانی «یورگوس لانتیموس» و فیلم «سالت‌برن» ساخته «امرالد فنل» اشاره کرد.

جنبش “Me Too” (#MeToo) که در سال 2017 آغاز شده است را یکی از دلایل کاهش این صحنه ها می دانند. از آن زمان کارشناسان بر فیلمبرداری صحنه های سکس نظارت داشتند. اما بسیاری از بازیگران از جمله شان بین با حضور این افراد در حین فیلمبرداری مخالفت کرده اند.

دلیل دیگر کاهش فیلم های درام با بودجه متوسط ​​و کم و جایگزینی آنها با فیلم های پر جلوه های ویژه است.

«هنری کویل» قبلا فاش کرده بود که از فیلمبرداری صحنه های سکس متنفر است، در حالی که «پن بیجلی» می گوید به درخواست او صحنه های جنسی «صفر» در فصل چهارم «یویی» وجود داشته است.

از طرفی بازیگر زنی مثل اما استون صحنه های سکس «مخلوقات بینوا» را «بسیار مهم» می داند. سال گذشته، مطالعه ای توسط “مرکز دانشجویان و داستان نویسان” دانشگاه لس آنجلس (UCLA) نشان داد که نسل Z نمی خواهد صحنه های جنسی را ببیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *