تغییر لوگوی گوگل به مناسبت نوروز

گوگل از سال 2004 هر ساله به مناسبت عید نوروز یک دودل ویژه برای همراهی با این جشن بزرگ ایرانی طراحی کرده است.

گفته می‌شود که Doodle یکی از پربازدیدترین بخش‌های اینترنت است که میلیاردها نفر آن را دیده‌اند. به همین دلیل رسم ابله های نوروزی 1403 برای ما ایرانی ها یک اتفاق خاص است.

به گزارش زومیت، نوروز دودل 1403 توسط پندار یوسفی، مدیر ایرانی تیم UX گوگل ترنسلیت ساخته شده است. یوسفی می گوید کشیدن ابله های نوروزی برایش مانند یک رویا است و از این بابت بسیار خوشحال است.

پندار یوسفی در طراحی ابله های نوروزی 1403 سعی کرده به نمادهای مهمی اشاره کند. او می گوید قرار دادن همه نمادهای نوروزی در یک لوگو کار سختی بود. اما با تحقیقات فراوان در مورد لباس های نوروزی و سنت های دیرینه سرانجام به طرحی جذاب رسید. یوسفی می گوید برای لوگوی نوروز 1403 گوگل از خاطرات شیرین دوران کودکی خود الهام گرفته است.

در بخشی از ابله نوروزی چند حیوان دوست داشتنی را می بینیم که دور هم جمع شده اند و در کنار هفت سین منتظر جشن آغاز سال جدید هستند. یوسفی برای نشان دادن روحیه نوروزی از رنگ های زنده، گل و درخت استفاده کرده است. وی می گوید: حتی در روزهای پرچالش، روح نوروز (نوید طراوت و فرا رسیدن روزی نو) نور امید را می آورد.

Doodles گوگل معمولا برای کاربران ایرانی که از ابزار VPN استفاده نمی کنند نمایش داده نمی شود. متاسفانه این شرط برای ابله های نوروزی هم وجود دارد. گوگل تایید کرده است که این doodle را در کشورهایی مانند آذربایجان، ترکمنستان، آمریکا، کانادا، پاکستان و هند نمایش می دهد، اما خبری از ایران نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *