علیکا عبدالرزاقی درباره تجربه حضور در برنامه «کودک شو» به عنوان مجری این برنامه گفت: چیزی که من را برای حضور در این برنامه ترغیب کرد، در درجه اول بچه ها بودند که بخش بسیار مهمی از جامعه هستند؛ به همین دلیل در این برنامه حضور داشتم. آنها به شادی، خنده، تفریح و خلق و خوی خوب نیاز دارند و همه خانواده ها سعی می کنند فرزندانشان را شاد کنند. ما هم به عنوان برنامه ساز به همین موضوع فکر کردیم که این برنامه برای شادی بچه ها تولید شود.
وی با اشاره به اینکه «کودک شو» فقط یک مسابقه تلویزیونی نیست، افزود: در این برنامه برنده و بازنده نداریم بلکه به شرکت کنندگان ستاره می دهیم و بچه ها و خانواده ها با ستاره هایشان امتیاز می گیرند و جایزه می گیرند.
در واقع هیچکس دست خالی این برنامه را ترک نمی کند، زیرا رقابت رقابتی و حذفی نیست. این برنامه برای کودکان، سرگرمی آنها و به یاد آوردن خاطره ای خوب از حضور در یک برنامه تلویزیونی است.
عبدالرزاقی درباره استقبال از این برنامه توضیح داد: اجرا، بازیگری، گویندگی و کارگردانی هر کدام زمینه های تخصصی خود را دارند. اگر به من می گفتند که این فقط یک نمایش است و شما فقط مجری هستید، شاید هرگز قبول نمی کردم. اما وقتی گفتند قرار است در این برنامه به عنوان مجری حضور داشته باشم، قضیه برایم فرق می کرد.
به هر حال من خودم را مجری این برنامه نمی دانم، خودم را مجری می دانم چون خودم اهل مهمان نواز هستم. به نظر من وقتی او وسط میزبانی است، میتوان بازیگری را در این پست تصور کرد. بازیگری که بتواند در نمایش ها ظاهر شود، بازی کند، در بازی ها شرکت کند و از مهارت های بازیگری اش استفاده شود.
وی همچنین درباره اولین برخوردش با پیشنهاد حضور در «کودک شو» گفت: اولین باری که تماس گرفتند در ذهنم بلافاصله جواب منفی دادم چون فکر می کردم اجرا یعنی یک سری پلاتوهای شروع و پایان، یک سری سؤالات رسمی و جدی و احتمالاً قسمت مشاوره. من هم اهل نصیحت نیستم. من نه به نصیحت کسی گوش می دهم و نه دوست دارم کسی را نصیحت کنم. اما زمانی که با تیم جدید صحبت کردم، متوجه شدم که نحوه اجرا تغییر خواهد کرد. قرار نبود من مجری باشم و برنامه شکل دیگری داشت. وقتی توضیحات را شنیدم احساس کردم فضا و فضا همان هایی است که می توانم در آن کار کنم.
این بازیگر با اشاره به تجربیات قبلی مجریان «نمایش کودک» گفت: قبل از من افرادی بودند که این برنامه را اجرا کردند که برخی از آنها در حوزه کودک تخصص داشتند. پیش از این در حوزه کودک فعالیت جدی نداشتم اما سال گذشته در گفتگویی گفتم دوست دارم تئاتر بزرگی در حوزه کودک و نوجوان به صحنه ببرم. نمایشی با محوریت خانواده و پیشنهاد «کودک نشان بده» با نحوه ارائه آن به همان فضایی که من در ذهن داشتم نزدیک بود.
عبدالرزاقی درباره سختی انطباق با محیط اجرا گفت: شاید برخلاف تصور خیلی ها من آدم خجالتی هستم. همه فکر می کنند من خیلی راحت هستم و خیلی راحت ارتباط برقرار می کنم، اما حقیقت این است که من خجالتی هستم. فقط وقتی با جمعیت روبرو می شوم که تازه با آن ارتباط برقرار می کنم، سیستم دفاعی من شروع به کار می کند و من ابتدا می خندم، شروع به تشویق کردن می کنم و سعی می کنم روحیه را کم کنم.
وی با اشاره به شباهت های اجرا و بازیگری ادامه داد: در اجرا باید ذهن در لحظه آماده باشد. شما باید با دقت به صحبت های افرادی که میزبان آنها هستید گوش دهید، درست مثل من در بازیگری. باید با دقت گوش کنم و بدون دیالوگ از پیش تعیین شده، در لحظه واکنش نشان دهم یا وارد مکالمه شوم.
مجری برنامه «کیدک شو» در پایان این بخش تاکید کرد: وقتی بازیگر و مجری هستی مثل این است که مردم برای مهمانی به خانه ات آمده اند و باید با دل همه راه بروی، در بازیگری ممکن است دیگران دنبال دلت بروند، اما اینجا فرق می کند، اینجا انگار مهمان به خانه من آمده و مهمان می تواند از همه چیز گله کند، اما این سختی ها سخت است.
مسابقه «کیدک شو» پیش از محرم پخش شد و هنوز مشخص نیست ادامه آن دوباره چه زمانی روی آنتن می رود.