کیا در حال ساخت خودرو‌هایی با مواد پایدار مانند قارچ، تور‌های ماهیگیری است!

بعد- پایداری خودرو فراتر از جنبه هایی مانند باتری و گازهای گلخانه ای است. خودروسازان نباید تنها بر کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و ذرات مضر تمرکز کنند. کل فرآیند تولید باید بر انتشار کربن صفر و بهره وری منابع متمرکز شود. در نتیجه، مفاهیم سنتی خودرو به آرامی در حال تکامل هستند و مصرف کنندگان شروع به توجه می کنند.

به گزارش خبرگرافی به نقل از ال پایس، کیا موتورز با تمرکز بر استفاده از مواد پایدار در تولید خودرو در خط مقدم این انقلاب قرار دارد. مدل نوآورانه EV9 پیشرو است و کیا قصد دارد استفاده از این مواد را به مدل های دیگری مانند EV6 نیز گسترش دهد. این تلاش بر اساس یازده ماده پایدار است که به اجزای ضروری برای خودروهای آینده تبدیل خواهند شد. مدل های جدید خودروهای کیا با اولویت دادن به پایداری بیش از هر زمان دیگری دوستدار محیط زیست خواهند بود.

در اینجا برخی از موادی است که می توانید انتظار داشته باشید به زودی در اتومبیل های خود مشاهده کنید:

1- کفپوش بازیافتی

کیا از پلاستیک بازیافتی PET (پلی اتیلن ترفتالات)* در قسمت های مختلف داخلی، از جمله تشک های کف ساخته شده از تورهای ماهیگیری قدیمی استفاده می کند. این کار با دادن زندگی دوم به مواد و کمک به مقابله با اثرات مضر تورهای دور ریخته شده بر زندگی دریایی، هدفی دوگانه دارد.

2- رنگ های طبیعی

ماده ای که به تدریج مورد استفاده قرار می گیرد، پنبه 100٪ بازیافت شده رنگرزی شده با رنگ های طبیعی ساخته شده از ریشه گیاه یاقوت و پوست گردو است. این یک ماده پایدار است که طیف تقریبا بی نهایتی از سایه ها و تفاوت های ظریف را ارائه می دهد.

3-پلاستیک های زیست توده

یکی دیگر از مواد نوآورانه با ظرفیت بالقوه بالا، پلاستیک ساخته شده از منابع زیست توده تجدیدپذیر مانند روغن های گیاهی، خاک اره، عصاره ذرت و نیشکر است.

پلاستیک های زیستی وابستگی به سوخت های فسیلی را در فرآیندهای تولید کاهش می دهند و همچنین خطر مواجهه کارگران با مواد شیمیایی مضر را کاهش می دهند. می توان از آن در داشبورد، ستون های ساختاری و سایر عناصر داخلی خودرو استفاده کرد.

4- بیوپلی یورتان

این ماده ای است که کیا قصد دارد از آن برای جایگزینی چرم حیوانات در داخل خودروهای خود استفاده کند و حاوی عناصر گیاهی است که به کاهش انتشار کربن کمک می کند. بیوپلی یورتان نرم، شفاف است و چسبندگی خوبی برای صندلی های سرنشین راحت ارائه می دهد.

5-چرم نباتی

این نوع چرم گیاهی در مقایسه با چرم حیوانات دارای ردپای کربن بسیار کمتری است. چرم گیاهی مورد استفاده در مدل هایی مانند کیا نیرو حاوی Tencel است، ماده ای ساخته شده از چوب اکالیپتوس که زیست تخریب پذیر است و بدون ضایعات تولید می شود.

6- فوم پلی اورتان

فوم پلی یورتان کاربردها و ویژگی های زیادی مانند دوام بالا و ظرفیت فشرده سازی دارد. کیا آن را با استفاده از روغن های طبیعی تولید می کند و از این ماده پایدار در خودروهای سری EV9 استفاده می کند.

7- کاغذ بازیافتی

سقف کیا نیرو با 56 درصد فیبر کاغذ بازیافتی پوشیده شده است. استفاده از آن باعث کاهش ضایعات کاغذ می شود و نیازی به قطع درختان برای تولید سلولز نیست.

کیا در حال ساخت خودرو با مواد پایدار مانند قارچ، تورهای ماهیگیری است!

8- بطری های پلاستیکی

نمد ساخته شده از بطری های پلاستیکی بازیافتی نرم و بادوام است و همچنین عایق صوتی خوبی ارائه می دهد، به همین دلیل است که در صندوق عقب کیا EV9 استفاده می شود، زیرا برای حمل و نقل وسایل شخصی و حتی حیوانات خانگی ایده آل است.

9- میسلیوم

این ماده بیولوژیکی از ریشه قارچ میسلیوم تولید می شود که برای به دست آوردن شکل دلخواه خود در قالب کشت می شود. میسلیوم قوی است اما بسیار نرم است و در نمونه اولیه کنسول EV3 مورد استفاده قرار گرفت و مطمئناً در آینده کاربردهای دیگری نیز برای آن وجود خواهد داشت.

10- رنگ بیولوژیکی

رنگ زیستی در حال حاضر کاربردهای محدودی دارد، اما جایگزین پایدارتری برای رنگ‌های مبتنی بر نفت است. رنگ بیولوژیکی مورد استفاده کیا از روغن کلزا تهیه می شود که معمولا در صنایع غذایی و دارویی استفاده می شود.

11- پلاستیک بازیافتی

پلاستیک بازیافتی شاید معروف ترین ماده پایدار باشد. صنعت خودروسازی، پلاستیک‌های مستعمل را به مواد جدید تبدیل می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که در محل دفن زباله‌ها قرار نمی‌گیرند یا به محیط زیست آسیب نمی‌رسانند. استفاده از آن همچنین نیاز به پلاستیک های جدید را در فرآیند تولید کاهش می دهد که به حفظ منابع تجدید ناپذیر کمک می کند.


* پلیمری ترموپلاستیک از خانواده پلی استرها است که با روش پلیمریزاسیون یک مرحله ای از واکنش بین ترفتالیک اسید خالص (PTA) و مونواتیلن گلیکول (MEG) تولید می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *