افزایش سهمیه ارز مسافرتی؛ سود ۱۵ میلیونی از تفاوت یورو دولتی و آزاد

افزایش سهمیه ارز مسافرتی برای گروه خاصی اعلام شده و شامل متقاضیانی که قصد رفتن به دانشگاه یا ترکیه را دارند نمی شود. مابه التفاوت قیمت مسافرتی و ارز آزاد در حال حاضر حدود 15 میلیون به نفع متقاضی است

افزایش سهمیه ارز مسافرتی همزمان با روزهای پایانی سال و افزایش تقاضای اسکناس رایج در بازار، طی بخشنامه ای از سوی بانک مرکزی به سه بانک مختلف ابلاغ شده است. از روز هفتم اسفند 1402 مسافرانی که به صورت هوایی و با ویزا از کشور خارج می شوند می توانند از سهمیه هزار یورویی به عنوان سقف سهمیه ارز مسافرتی استفاده کنند. اگر اعداد و ارقام پیشنهادی دلالان را داشته باشید متوجه می شوید که این وسط 15 میلیون تومان تفاوت دارد و به همین دلیل بانک مرکزی با در نظر گرفتن شرایطی ارز مسافرتی را در اختیار متقاضیان قرار می دهد. داشتن بلیت و ارائه مدارکی از جمله عوارض خروج از کشور از جمله مدارک لازم برای دریافت سهمیه ارز مسافرتی است و چند ساعت قبل از پرواز قبض مورد نظر مسافر در فرودگاه تحویل داده می شود.

افزایش سهمیه ارز مسافرتی از روز پنجشنبه 12 اسفندماه از سوی روابط عمومی بانک مرکزی اعلام شد و همانطور که در خبرها می خوانیم از 16 اسفند ماه اجرایی می شود. تا پیش از این سقف سهمیه ای که متقاضیان به صورت ارز مسافرتی دریافت می کردند 500 یورو بود اما از این پس بسته به یک سری شرایط امکان دریافت هزار یورو برای هر مسافر وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *