چرا در ناف ما پشم جمع می‌شود؟

اگر هنوز این سوال از شما پرسیده نشده است، بدانید که برخی افراد آن را بسیار جدی گرفته اند. به عنوان مثال، در سال 2012، گراهام بارکر استرالیایی به لطف مجموعه خنده دار خود در سراسر جهان شناخته شد: او موهای ناف خود را طی 26 سال جمع آوری کرد و سپس آنها را بر اساس رنگ مرتب کرد. او تمام پنبه ناف خود را به رنگ های مختلف در چندین بطری قرار داد و در نهایت نامش در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد!

به گزارش یورونیوز، بند ناف باقیمانده ارتباط ما با مادر در دوران جنینی است، اما تا آخر عمر با ماست و حتی در برانگیختگی جنسی نیز نقش دارد.

با تجزیه و تحلیل ناف نزدیک به 5000 داوطلب، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که موهای اطراف ناف تافت های متحدالمرکز ایجاد می کنند. در نتیجه همه چیز در اطراف ناف ما به خصوص الیاف پاره شده از لباس ما با حرکات شکمی به سمت آن حرکت می کند و در آنجا جمع می شود. موهای بدن عامل اصلی پاره شدن الیاف لباس هستند.

دکتر شارلوت دوار، پزشک بلژیکی در مورد این توپ های پشمی مرموز می گوید: طی آزمایش های علمی متوجه شدیم که این توپ های پشمی در واقع توده ای از الیاف لباس، مو، باکتری، پوست مرده و عرق هستند. همچنین شناخته شده است که ناف محل پرورش باکتری است که نباید از آن غافل شد. طبق مطالعه دانشمندان، به طور متوسط ​​1400 باکتری در ناف ما وجود دارد.

به طور کلی، داشتن این دو شرط برای ایجاد توپ های پشمی بیشتر و بزرگتر ضروری است: موهای متراکم و ناف توخالی. دکتر دوار یادآوری می کند که 90 درصد افراد دارای ناف فرورفته و 10 درصد دارای ناف بیرون زده هستند.

علاوه بر این، مردان بیشتر از زنان میزبان این گلوله های پشمی هستند زیرا موهای ناحیه تناسلی آنها بلندتر و متراکم تر است. ناف مردانی که اخیراً چاق شده اند نیز پنبه بیشتری نسبت به دیگران تولید می کند. این در حالی است که لباس های جدید باعث ایجاد پنبه بیشتر در ناف نسبت به لباس های کهنه می شوند.

بهداشت ناف

چیزی که ما اغلب فراموش می کنیم این است که تمیز کردن ناف باید بخشی از بهداشت روزانه ما باشد. برای تمیز کردن ناف تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را با گوش پاک کن آغشته به آب میسلار یا محلول تمیزکننده دیگری پاک کنید.

همچنین می توانید با انگشت آغشته به روغن نارگیل آن را تمیز کنید. سپس، برای تمیز کردن بیشتر، با یک سواب پنبه ای تمیز پاک کنید تا روغن باقیمانده پاک شود.

اگر بهداشت ناف را رعایت نکنید، در معرض خطر ابتلا به آمفالولیت قرار می گیرید که عبارت است از تجمع کراتین یا بقایای پوست مرده و غدد چربی که در ناف شما تجمع می یابد. در این صورت باید عفونت را با آنتی بیوتیک های تجویز شده توسط پزشک درمان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *