(تصویر) رشد قارچ روی قورباغه زنده، یک رویداد باورنکردنی و عجیب

اتفاقی عجیب دانشمندان را شگفت زده کرده است. یک قارچ روی قورباغه زنده جوانه زده است. اما سوال اینجاست که قارچی که معمولا روی حیوانات مرده رشد می کند چگونه روی یک حیوان زنده جوانه زده است؟

به گزارش خبرآنلاین، کارشناس رودخانه ها و تالاب ها در صندوق جهانی طبیعت (WWF) با دوستانش در منطقه گات غربی هند در حال قدم زدن بود که با قورباغه پشت طلایی روبرو شدند. این گونه قورباغه که به‌عنوان دقیق‌تر «رائو میانی» نامیده می‌شود از کاشف آن، هرپتولوژیست هندی CR Narayan Rao، در سال 1937 کشف شد.

حوالی ظهر در نزدیکی دریاچه با حدود 40 قورباغه از این گونه برخورد کردند. ظاهراً این پنج نفر در حال جستجوی گونه و ارتباط با زالو بودند که متوجه شدند یکی از قورباغه ها چیزی غیرعادی دارد، قارچی که از کنارش رشد می کند. قارچ ها معمولا روی قارچ ها یا موجودات زنده دیگر رشد نمی کنند. آنها فقط در سریال های فانتزی مانند The Last of Us روی زامبی ها رشد می کنند، بنابراین این جانور بسیار غیر معمول بود.

قارچ روی قورباغه؟

قورباغه زنده و سرحال بود به همین دلیل این کارشناس تصاویری از این قارچ و قورباغه منتشر کرد و کارشناسان نظرات خود را اعلام کردند. کارشناسان این قارچ را به عنوان یک “قارچ کلاه دار” شناسایی کرده اند که معمولا روی چوب های پوسیده رشد می کند. این قارچ ها ساپروتروف هستند، به این معنی که از مواد آلی مرده، به ویژه چوب های در حال پوسیدگی تغذیه می کنند. آنها را می توان بر روی کنده های افتاده، کنده ها یا سایر مواد گیاهی در حال پوسیدگی یافت. اما قورباغه نه!

قارچ های کلاهک از نظر اندازه نسبتاً کوچک هستند و کلاهی به شکل مشخص دارند که نام رایج آنها را به آنها می دهد. این مورد از قورباغه ای که در پهلوی آن قارچ رشد می کند بی نظیر است. هیچ کس قبلاً چنین چیزی را مستند نکرده است. متأسفانه، محققان نتوانستند قورباغه را برای مطالعه بیشتر ببرند، بنابراین مطمئن نیستند که چه اتفاقی برای آن خواهد افتاد.

قارچ ها موجودات قابل توجهی هستند که وظایف مختلفی را انجام می دهند، آنها می توانند تجزیه کننده باشند یا روابط همزیستی با سایر موجودات ایجاد کنند تا چرخه مواد مغذی را تسهیل کنند. با این حال، برخی از قارچ ها انگل هایی هستند که می توانند به گیاهان و حیوانات آسیب برسانند. محققان در مقاله خود توضیح دادند که یکی از نمونه های انگل قارچی مضر باتراکوچیتریوم دندروباتیدیس است که باعث ایجاد بیماری به نام کیتریدیومیکوزیس در دوزیستان می شود.

رشد قارچ روی قورباغه

این بیماری تأثیر قابل توجهی داشته است و بیش از 700 گونه از دوزیستان را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار داده است. مطالعات اخیر سطوح پایینی از قارچ را در مناطقی با تراکم جمعیت قورباغه‌ها که به عنوان نقاط داغ قورباغه شناخته می‌شوند، در سرتاسر هند پیدا کرده‌اند. این نشان می دهد که اگرچه این بیماری ممکن است در حال حاضر آسیب گسترده ای ایجاد نکند، می تواند به طور بالقوه تهدیدی برای جمعیت دوزیستان در آینده باشد.

با این حال، شایان ذکر است که موارد نادری از رشد قارچ در حیوانات وجود داشته است. این پدیده که به عنوان مایکوفاژی یا میکوز شناخته می شود، زمانی رخ می دهد که هاگ های قارچ بر روی پوست یا خز حیوان فرود می آیند و شرایط مناسبی برای رشد پیدا می کنند. گزارش‌هایی مانند این مهم هستند، و شاید این مورد عجیب باعث شود که مردم هنگام بیرون رفتن با دقت بیشتری نگاه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *