۷ تویوتای تمام برقی در راه بازار آمریکا| دنده عقب شاسی بلند سه ردیفه برقی تویوتا

این خودروساز ژاپنی در ابتدا قصد داشت تا اواخر سال آینده تولید شاسی بلند سه ردیفه با باتری را آغاز کند، اما سخنگوی این شرکت گفت که تولید را به تاخیر می اندازد.

او گفت که تویوتا همچنان متعهد به تولید یک SUV در کنتاکی و دیگری در کارخانه ای در پرینستون از اوایل سال 2026 است. توسعه برنامه ریزی شده خط تولید خودروهای برقی تویوتا در ایالات متحده از دو خودروی فعلی به هفت خودرو در زمانی است که تقاضا برای خودروهای باطری کاهش یافته است.

عرضه ایالات متحده بخشی از یک هدف گسترده تر برای فروش 1.5 میلیون خودروی الکتریکی در سراسر جهان تا سال 2026 است و برای کمک به رسیدن به این هدف، تویوتا در حال ساخت کارخانه باتری لیتیوم یونی در کارولینای شمالی است که انتظار می رود در سال 2025 افتتاح شود.

روزنامه نیکی ژاپن از تاخیر در تولید خودروهای الکتریکی در کارخانه کنتاکی خبر داد و افزود که تویوتا همچنین برنامه های تولید شاسی بلند لکسوس در آمریکای شمالی را تا سال 2030 لغو کرده است.

بلومبرگ گزارش داد که این شرکت در حال حاضر دو مدل تمام الکتریکی را در ایالات متحده می فروشد، تویوتا bZ4X پنج سرنشین و لکسوس RZ 450e که هر دو ساخت ژاپن هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *