۶ تخلفی که باعث توقیف خودرو می‌شوند

۶ تخلفی که باعث توقیف خودرو می‌شوند

به گزارش بازار، سرهنگ احسان مومنی به تشریح تخلفات منجر به توقیف خودرو و موتورسیکلت پرداخت و تاکید کرد: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی برای حفظ امنیت عمومی ضروری است.

وی افزود: تصادفات منجر به جرح یا فوت یکی از دلایل اصلی توقیف خودروها است. در این موارد خودرو برای بررسی دقیق به سرعت توقیف می شود.

همچنین خودروهایی که دارای دستور قضایی در پلاک خودرو باشند بر اساس احکام مراجع قانونی توقیف می شوند.

وی افزود: نداشتن بیمه شخص ثالث یکی از دلایل مهم توقیف است چرا که این موضوع به طور مستقیم امنیت سایر رانندگان و عابران پیاده را تهدید می کند.

سرهنگ مومنی همچنین به تخلفاتی مانند رانندگی در حالت مستی یا مصرف مواد مخدر اشاره کرد و گفت: این موارد خطرات جدی را برای راننده و سایرین به همراه دارد.

از دیگر تخلفات می توان به گم شدن یا خراب شدن پلاک و همچنین نداشتن گواهینامه اشاره کرد که منجر به توقیف می شود.

انجام حرکات نمایشی و خطرناک مانند لایه بندی و حرکات مارپیچ نیز تخلف جدی محسوب می شود که معمولاً منجر به توقیف خودروها می شود.

سرهنگ مومنی تاکید کرد: در صورت ارتکاب دو تخلف تصادفی از سوی راننده به صورت همزمان، خودرو به مدت 72 ساعت توقیف می شود.

توقف ساعتی ماشین

معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین به توقف ساعتی خودرو اشاره کرد و گفت: در برخی مواقع به ویژه زمانی که امکان جابجایی خودرو به پارکینگ وجود ندارد، خودرو به مدت 1 ساعت در محل مشخصی نگهداری می شود. تا 2 ساعت

معمولاً در مواردی مانند سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز و یا استفاده از تلفن همراه در بزرگراه ها اینگونه است.

وی افزود: در خصوص توقیف موتورسیکلت تخلفات شامل حرکت در پیاده رو، حرکت خلاف جهت، حمل محموله نامتعارف، تک سواری و عدم استفاده از کلاه ایمنی است.

همچنین موتورسیکلت ها مجاز به تردد در خطوط ویژه نیستند و در صورت تخلف توقیف می شود.

سرهنگ مومنی خاطرنشان کرد: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی نه تنها به جلوگیری از توقیف خودروها کمک می کند، بلکه در حفظ جان و مال مردم نیز بسیار موثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *