۵ جای گردشگری چابهار که غیر معمولی هستند

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که تنها بندر اقیانوسی ایران کجاست؟ چابهار جایی است که باید به دنبال چنین چیزی بود. اگر از جاذبه های تجاری چابهار بگذریم باید به سراغ جاذبه های طبیعی آن برویم که گاهی غیرعادی جلوه می کنند.

چابهار که در سواحل دریای مکران و اقیانوس هند قرار دارد، دارای آب و هوای استوایی و معتدل با رطوبت نسبی است، بنابراین فصل پاییز بهترین فصل برای گشت و گذار است. در فصل پاییز که می خواهیم طبیعت را فتح کنیم بهتر است به مکان های گردشگری چابهار برویم که تا حدودی رویایی هستند. از سواحل مختلف این شهر زیبای ایران گرفته تا کوه های عجیب و غریب آن، همگی مکان های جذابی برای تفریح ​​و الهام گرفتن از طبیعت هستند. در این مقاله از راهنمای سفر خود به معرفی 5 مکان منحصر به فرد چابهار می پردازیم.

کوه های مینیاتوری

کوه های مینیاتوری چابهار یکی از شگفت انگیزترین و غیرعادی ترین پدیده های طبیعی ایران و جهان است که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند. این کوه ها که به دلیل شکل و شمایل خاص خود به مریخ زمین نیز معروف هستند، در اثر فرسایش خاک های رسوبی در طی میلیون ها سال به وجود آمده اند. میلیون ها سال؟ این قدمت چابهار را نشان می‌دهد و وقتی آن را در کنار گورستان‌های تاریخی‌اش می‌گذاریم، شگفت‌زده‌تر می‌شویم. در واقع کوه های مینیاتوری با رنگ های متنوع، خطوط منحنی و شکل های عجیب و غریب، منظره ای سورئال و رویایی خلق کرده اند که گویی از سیاره ای دیگر آمده اند. این کوه ها با رنگ های متنوع و شکل های عجیب سوژه های بی نظیری برای عکاسی هستند و عکاسان حرفه ای و آماتور را به خود جذب می کنند.

تالاب لیپار

2

تالاب لیپار یکی از زیباترین و منحصر به فردترین جاذبه های طبیعی ایران و به ویژه استان سیستان و بلوچستان است. این تالاب که در مجاورت شهر چابهار قرار دارد با ویژگی های خاص و منحصر به فرد خود مورد توجه بسیاری از گردشگران و دوستداران طبیعت قرار گرفته است. اکنون ممکن است تعجب کنید که چرا این تالاب غیرعادی است؟ اول از همه با دیدن رنگ این تالاب که صورتی است متوجه غیرعادی بودن آن می شویم اما یکی از ویژگی های منحصر به فرد تالاب لیپار وجود همزمان آب شور و شیرین در آن است. این پدیده به دلیل ارتباط تالاب با دریا و وجود آب شیرین زیرزمینی ایجاد می شود. در اطراف تالاب لیپار، انواع پوشش گیاهی مانند گیاهان مقاوم به نمک وجود دارد که بر زیبایی و تنوع زیستی منطقه می افزاید. علاوه بر این تالاب لیپار در فصل مهاجرت میزبان پرندگان مهاجری مانند فلامینگو، پلیکان و حواصیل است که منظره ای زیبا و دیدنی را ایجاد می کند.

جاده طلاب لیپار از استان سیستان و بلوچستان شهرستان چابهار 20 کیلومتری چابهار به گواتر باشد.

درخت ماکارزان

3

شاید از خود بپرسید که چرا یک درخت باید غیرعادی باشد؟ مگر اینکه درختی را ببینید که در حال قدم زدن است تا شما را به یاد فیلم های فانتزی بیاندازد. اما در چابهار درختی به نام مکرزان یا انجیر معبد وجود دارد که واقعاً عجیب است و شما را شگفت زده خواهد کرد. در واقع این درخت با ظاهر منحصربفرد و ریشه های هوایی گسترده جلوه خاصی به طبیعت منطقه بخشیده و به یکی از جاذبه های مهم گردشگری چابهار تبدیل شده است. جالب است بدانید وقتی دانه‌های درخت در ضایعات کبوتر روی شاخه‌ها می‌ریزند، جوانه می‌زنند، ریشه می‌دهند و به خاک می‌رسند، در نتیجه انگار آناتومی درخت را در یک راه خاص جالب است که نمونه هایی از این درخت در نقاط مختلف چابهار وجود دارد و در جای جای این شهر می توانید این پدیده غیرعادی را ببینید.

برای رفتن به منطقه ای که درخت ماکارزان در آن قرار دارد باید به روستاهایی مانند لیپار، مشی، کوپان سر و رمین بروید.

پرتاب کننده گل

4

اگر قصد دارید در فصل پاییز برای دیدن شکوفه های گل به چابهار سفر کنید، حتما شرایط آب و هوایی را بررسی کنید زیرا در صورت بارندگی زیاد، نمی توانید برای دیدن این پدیده غیرعادی و عجیب از کوه بالا بروید. . به این نقطه از کوه که برسید هر چند دقیقه یکبار صدایی شبیه به پاشیدن آب می شنوید اما به جای آب گل از زمین بیرون می آید.

برای رفتن به جایی که پدیده گل دمی رخ داده است باید به بلندترین نقطه کوه کنارک بروید. یعنی استان سیستان و بلوچستان، شهرستان کنارک، بخش کهیر، منطقه تنگ، بندر تنگ.

چشم اقیانوس

5

خلیج پزم یکی از زیباترین و بکرترین سواحل ایران است که در استان سیستان و بلوچستان و در نزدیکی شهر کنارک واقع شده است. این خلیج با چشم انداز بی نظیر دریای عمان، صخره های مرتفع و ماسه های طلایی رنگ، سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. اما یکی از جذاب ترین پدیده های طبیعی این منطقه چشم اقیانوس است که جلوه خاصی به آن بخشیده است. چشم اقیانوس در واقع یک سوراخ طبیعی در صخره های ساحلی خلیج پزم است. هنگامی که امواج به این سوراخ برخورد می کنند، آب به شکل فواره های زیبایی به بالا پرتاب می شود که منظره شگفت انگیزی را ایجاد می کند. این پدیده طبیعی به دلیل شباهت آن به چشم خیره کننده به اقیانوس، چشم اقیانوس نامیده می شود. این منظره غیرعادی و زیبا یکی از مکان های دیدنی چابهار است!

برای رفتن به اقیانوس چاشم باید به خلیج پزم استان چابهار سیستان و بلوچستان در 10 کیلومتری غرب خلیج چابهار در انتهای پادگان کنارک بروید.

نکته: فراموش نکنید که اینها تنها 5 نقطه ناب و غیر معمول چابهار بودند. بدون شک این شهر جاذبه های گردشگری بیشتری دارد. به نظر شما کدام مکان گردشگری در چابهار غیرعادی به نظر می رسد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *