۳ ساعت رانندگی از تهران تا سوئیس ایران

طبیعت ایران یکی از زیباترین طبیعت های چهار فصل دنیاست اما شاید خیلی ها مناطق بکر و خاص آن را نشناسند. یکی از سرسبزترین و زیباترین طبیعت ها در استان مازندران و شهرستان سوادکوه قرار دارد که زیبایی آن دست کمی از سوئیس ندارد و به سوئیس ایران معروف است. در این مطلب شما را با دیدنی های این استان آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.

معرفی 5 بهشت ​​گمشده در شهرستان سوادکوه

به گزارش Ekalablog ، شهرستان سوادکوه دارای طبیعتی بکر و منحصر به فرد است که یکی از مقاصد هیجان انگیز گردشگری است. در ادامه به معرفی بهترین مناطق می پردازیم.

1- پالینگدارا

پلنگدره یکی از نقاط دیدنی مازندران است که در ارتفاعات سوادکوه قرار دارد. جنگل و آبشار آن یکی از مکان هایی است که می توانید معنای واقعی آرامش را در آن تجربه کنید. فاصله زمانی پلنگدره تا تهران حدود 3 ساعت است و می توانید از جاده هراز یا فیروزکوه حرکت کنید. از تهران تا منطقه شیرگاه 275 کیلومتر فاصله است تا بتوانید وارد یکی از زیباترین طبیعت های ایران شوید.

در این منطقه امکان کمپ وجود دارد و می توانید در اقامتگاه اقامت کنید. وقتی وارد جنگل پلنگدره می شوید، رودخانه را می بینید، در ادامه مسیر رودخانه به آبشار می رسید. این مسیر در روزهای بارانی لغزنده است، پس حتما کفش مناسب بپوشید تا هنگام پیاده روی در جنگل دچار مشکل نشوید.

2- مسیر راه آهن شیرگاه

یکی دیگر از مناطق بکر استان مازندران ریل راه آهن شیرگاه است. احاطه شدن شیرگاه توسط کوه های اطراف آن را به یکی از خوش آب و هواترین مناطق تبدیل کرده است. شیرگاه به دلیل پل های متعددش به پل دختر نیز معروف است که پل های آبدنگسر و شاه عباسی از شناخته شده ترین آنها هستند.

اگر می خواهید با ماشین شخصی به این مقصد بسیار زیبا سفر کنید، حدود 3 ساعت با تهران فاصله دارد که با طی 230 کیلومتر می توانید یکی از زیباترین مکان های گردشگری را ببینید. اما پیشنهاد ما این است که با قطار به مسیر ریلی شیرگاه سفر کنید تا بتوانید در طول مسیر از زیبایی های طبیعت دو برابر لذت ببرید.

3- جاده اسکلیم

جاده اسکلیم به آبشار گلش نیز معروف است. این طبیعت بکر و جذاب در شهرستان سوادکوه در استان مازندران واقع شده است. فاصله تهران تا این مکان زیبا حدود 3 ساعت است که می توانید از مسیر فیروزکوه حرکت کرده و پس از طی 250 کیلومتر به مقصد برسید. فاصله کم این منطقه زیبا امکان سفرهای یک روزه به طبیعت را فراهم کرده است.

برای رسیدن به آبشار باید حدود 2 تا 3 ساعت در جنگل پیاده روی کنید. مراقب باشید که آب این رودخانه آهکی بوده و خاصیت درمانی دارد و حتما بدون کفش وارد رودخانه شوید. لازم به ذکر است جاده اسکلیم به دلیل اینکه یکی از زیباترین آبشارهای منطقه لفور است به عروس آبشارهای سوادکوه معروف است.

4- سد و جنگل لفور

جنگل لفور در شهرستان سوادکوه در استان مازندران واقع شده است. قدمت جنگل لفور به دوره ژوراسیک می رسد و 40 میلیون سال از آن زمان می گذرد. سد لفور در نزدیکی این جنگل قرار دارد که به سد پاشاکالا نیز معروف است. اگر می خواهید با ماشین شخصی به این مقصد بسیار زیبا سفر کنید، حدود 3 ساعت با تهران فاصله دارد. با پیمودن 234 کیلومتری فیروزکوه می توانید یکی از زیباترین مکان های طبیعی بکر را ببینید.

در این منطقه امکان کمپ و اقامت در محل اقامت وجود دارد. خانه های بوم گردی و کلبه های چوبی و کاهگلی زیادی در دل جنگل وجود دارد که می توانید با گذراندن یک شب در آنها خاطره ای فراموش نشدنی را رقم بزنید.

5- رودخانه لفور

رودخانه لفور در دل جنگل های بکر و سرسبز شهرستان سوادکوه در استان مازندران واقع شده است. اگر از تهران به این مکان بسیار زیبا و باورنکردنی سفر کنید، حدود 3 ساعت از جاده فیروزکوه در راه هستید.

یکی از نکات جالب در مورد این رودخانه زیبا این است که توسط نیروی انسانی ساخته شده است. این رودخانه قرار بود سال ها پیش به عنوان سدی بر روی رودخانه بابلسر با هدف تامین آب شرب منطقه ساخته شود که بعدها به مدت 20 سال به فراموشی سپرده شد. اما در سال ۱۳۷۴ به عنوان سد صالحی مازندرانی ساخته شد.

در این مطلب به معرفی 5 منطقه گردشگری جذاب در استان مازندران پرداختیم. این مناطق در هر فصلی از سال زیبایی خاص خود را دارند. بنابراین پیشنهاد می کنیم رفتن به این مکان های بکر را محدود به ایام خاصی از سال نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *