یک طلا و دو برنز آزادکاران ایران در قهرمانی جهان اسپانیا

یک طلا و دو برنز آزادکاران ایران در قهرمانی جهان اسپانیا

رقابت های پنج وزن نخست رقابت های کشتی آزاد جوانان قهرمانی جهان روزهای 16 و 17 شهریورماه در شهر پونته ودرای اسپانیا برگزار شد. در پایان رقابت های پنج وزن نخست، علی خرمدل در وزن 65 کیلوگرم مدال طلا، علی کرم پور در وزن 70 کیلوگرم و مهدی یوسفی در وزن 79 کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند. میلاد ولی زاده در 57 کیلوگرم و ابوالفضل بابالو در 97 کیلوگرم نیز از دور رقابت ها کنار رفتند.

نتایج کشتی گیران ایران به شرح زیر است:

در وزن 57 کیلوگرم، میلاد ولی زاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 11 بر صفر بکر بر کسری از ترکیه غلبه کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل هایکو گاسپاریان از ارمنستان با نتیجه 10 بر صفر مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل حریف آمریکایی، ولی زاده از دور رقابت ها کنار رفت و هشتم شد.

در وزن 65 کیلوگرم پس از استراحت در دور اول، علی خرمدل در دور دوم با نتیجه 12 بر 11 مقابل عبدالله توپراک از ترکیه به برتری رسید و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل آیخان عبدالآزاد از آذربایجان با نتیجه 9 بر 6 به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. خرمدل در این مرحله با نتیجه 6 بر 4 از سد آدام آرخیف از روسیه گذشت و راهی فینال شد. وی در دیدار پایانی با نتیجه 10 بر 2 ماکوتو هوسوکاوا از ژاپن را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 70 کیلوگرم علی کرم پور در دور نخست با نتیجه 15 بر 4 الکساندر گایدارلی از مولداوی را شکست داد. وی در دور رفت با نتیجه 12 بر 2 جورجیوس یواکیمیدیس از یونان را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله مقابل بوهدان اولینیک از اوکراین با نتیجه 10 بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. کرم پور در این مرحله مقابل ریویا یاماشیتا از ژاپن با نتیجه 13 بر 2 شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار با نتیجه 9 بر 4 مقابل گوگا اوتیناشویلی از گرجستان به برتری رسید و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 79 کیلوگرم مهدی یوسفی در دور نخست مقابل آلپ ارسلان بنگانجو از ترکمنستان با نتیجه 10 بر صفر شکست خورد و با توجه به حضور حریف خود در دیدار فینال، یوسفی به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه با 10 امتیاز مقابل الکساندر مامروش از اوکراین به برتری رسید. وی در دور بعد دیمیتری لوکاشیوک از بلاروس را با نتیجه ۱۱ بر صفر شکست داد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار مقابل آمیت از هند با نتیجه 13 بر 2 به برتری رسید و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 97 کیلوگرم ابوالفضل بابالو پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل رضابک آیتمخان قهرمان وزن 92 کیلوگرم بزرگسالان جهان از قزاقستان در دور دوم شکست خورد و به دلیل با توجه به اینکه این کشتی گیر به فینال راه یافت، بابالو در گروه بازنده قرار گرفت. وی رفت در این گروه مقابل نیکولاس کاراوانوس از یونان با نتیجه 4 بر 4 و ضربه فنی شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت و نهم شد.

در پایان روز نخست، آمریکا با 90 امتیاز در رده اول، ایران با 65 امتیاز دوم و تیم های ژاپن، قزاقستان و گرجستان با 45 امتیاز در رده های بعدی قرار دارند./ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *