آخرین مطالب

همکاران

کرمان موتور برنامه داخلی سازی ۷۰ درصدی دارد| مونتاژکاران سهم بالایی در صنعت خودرو دارند

بازار؛ گروه خودرو: صبح امروز دومین رویداد فرصت های نوآوری و فناوری کرمان موتور در دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه شریف با حضور سید محمد موسوی معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارتخانه، محمدرضا نجفی منش برگزار شد. رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشوراساتید دانشگاه علم و صنعت شریف، مدیران ارشد کرمان موتور و اصحاب رسانه برگزار شد.

استفاده از تکنولوژی بالا با کمک دانشگاه شریف در خودروهای داخلی

اولین سخنران این همایش حسن حدادپور معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به نوآوری و فناوری خودروهای خودران، برقی و متصل گفت: در سال های گذشته تنها تحقیقاتی در این زمینه انجام شده است. حوزه خودروهای هوشمند اما امروزه شاهد تولید انبوه این خودروها هستیم. با توجه به اینکه موتورهای جدید در دنیا طراحی و تولید می شود، امیدواریم محصولات بهتر و باکیفیت تری در کشور نیز داشته باشیم.

حدادپور با بیان اینکه امروز شاهد تردد خودروهای برقی جدید در خیابان ها هستیم، اظهار داشت: سال گذشته خودروهای برقی در خیابان های کشور نبودند، امروز با حضور این محصولات پتانسیل، توان علمی و فناوری را داریم. در زمینه تولید و استفاده از این محصولات. دارد

کرمان موتور برنامه داخلی سازی 70 درصدی دارد اسمبلورها سهم زیادی در صنعت خودرو دارند

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به توانمندی علمی دانشگاه مذکور گفت: دانشگاه شریف مانند سایر دانشگاه ها محل ورود استعدادها و نخبگان است، این دانشگاه دارای ظرفیت های علمی و تجربی فراوانی است. ظرفیتی که با کمک اساتید برتر دانشگاه ها به پیشرفت صنعت خودرو کمک می کند. می توان استفاده کرد. با چنین ظرفیتی می توان فناوری روز با بالاترین سطح کیفی را در اختیار مشتریان خودروهای داخلی قرار داد.
کرمان موتور برنامه داخلی سازی 70 درصدی دارد اسمبلورها سهم زیادی در صنعت خودرو دارند

عمق بالای داخلی سازی قطعات خودرو در کرمان موتور

دومین سخنران این همایش ابوالفضل خلخالی معاون توسعه محصول شرکت کرمان موتور بود که با اشاره به گسترش مرکز تحقیق و توسعه در کرمان موتور گفت: بیشترین ارزش افزوده مربوط به محصول و کمترین آن است. ارزش مربوط به تولید است. کشورهای پیشرفته بخش توسعه محصول را در داخل کشور خود نگه داشتند و تولید را به کشورهای دیگر واگذار کردند. بنابراین در کرمان موتور هدف توسعه محصول را با کمک دانشگاه و ایجاد زنجیره ارزش دنبال می کنیم.

خلخالی با اشاره به اینکه در کرمان موتور سه پلتفرم PS1، KP1 و KP2 وجود دارد، گفت: PS1 اولین پلتفرم کرمان موتور است که محصول سواری ما (عقاب) روی آن ساخته شده است، دو پلتفرم دیگر مگا پلتفرم هایی هستند که روی آن ساخته شده است. می توان ماشین های سواری بزرگ ساخت، هر کدام از این پلت فرم ها باید 15 سال کار کنند.

معاون توسعه محصول شرکت کرمان موتور با بیان اینکه سه نوع پیشرانه برای پلتفرم ها داریم، گفت: در هر پلت فرم سه نوع بنزینی، هیبریدی و برقی برای کلاس های SUV، سدان، هاچ بک و کوپه وجود دارد. . استفاده خواهد شد.

خلخالی تصریح کرد: هدف ما کاهش 35 درصدی مصرف سوخت و 70 درصدی ساخت داخل است، بنابراین وابستگی قطعات کرمان موتور به واردات محصولات آن 30 درصد خواهد بود. این اهداف همگام با برنامه هفتم توسعه و تا پایان سال 1407 در نظر گرفته شده است.

کرمان موتور برنامه داخلی سازی 70 درصدی دارد اسمبلورها سهم زیادی در صنعت خودرو دارند

حضور معاون ایمنی وزیر بهداشت در رویداد کرمان موتور

سید محمد موسوی معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات به عنوان سومین سخنران این همایش با اشاره به امید به برگزاری این رویداد و استفاده از ظرفیت نهفته دانشگاه ها گفت: ابتدا باید بر بانیان خودرو رحمت فرستاد. صنعت; تلاش امروز ما در این صنعت ثمره تلاش آنها بوده است.

معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزیر صمت با اشاره به اینکه تا پایان مهرماه امسال 713 هزار دستگاه خودرو تولید شد، گفت: مشکلات مالی، تامین ارز و اعمال تحریم های ظالمانه بر فعالیت صنایع تاثیرگذار بوده است. از جمله خودروسازی، اما قطعه سازان و با وجود موانع، تولیدکنندگان در حال حمل و تامین قطعات هستند.

موسوی تصریح کرد: متأسفانه تحریم ها در راستای تحولات فناوری و پیشرفت روزانه است، حدود 760 همات از منابع مالی خودروسازان در گردش (سرمایه در گردش) است که این تعداد بسیار زیاد است و در کنار آن یک سهم 12 درصدی صنعت خودرو در ارزش افزوده، که ایران را به جایگاه شانزدهم صنعت خودروسازی جهان رسانده است، امروز با گسترش صنعت خودرو و رشد کارگران مونتاژ، سهم داخلی سازی صنعت خودروسازی در جهان به ثبت رسیده است. خودروهای این شرکت ها به 60 درصد رسیده است که قابل تحسین است و نباید آنها را مونتاژ کار نامید، اما سهم قابل توجهی در صنعت خودرو دارند.

کرمان موتور برنامه داخلی سازی 70 درصدی دارد اسمبلورها سهم زیادی در صنعت خودرو دارند

معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات صمت با بیان اینکه ظرفیت بالایی در قطعه سازی و خودروسازی در کشور وجود دارد که باید مورد حمایت قرار گیرد، ادامه داد: رویکرد و نگاه دانشگاه ها به این صنعت باید تغییر کند. باید برای کمک به صنایع وارد عمل شود. حذف و تغییرات ایجاد کنید. امروز شاهد این موضوع در همکاری کرمان موتور و برگزاری این رویداد هستیم که باید گسترش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *