چه سطحی از زبان برای مهاجرت نیاز است؟

برای بسیاری از افرادی که به فکر مهاجرت هستند، یادگیری زبان کشور مقصد یکی از مهم ترین مراحل آمادگی می باشد. توانایی برقراری ارتباط موثر با مردم محلی، درک قوانین و مقررات و انجام وظایف روزانه از دلایل مهم یادگیری زبان است.

در این زمینه، دانستن سطح زبان مورد نیاز می تواند به مهاجران برای برنامه ریزی بهتر و رسیدن به اهداف خود کمک کند. در اینجا به بررسی سطوح مختلف زبان و نیاز آنها برای مهاجرت به کشورهای مختلف پرداخته ایم.

موسسه دهخدا با برگزاری کلاس های خصوصی و گروهی به زبان آموزان کمک می کند تا به اهداف خود از یادگیری زبان دست پیدا کنند. این موسسه با استفاده از اساتید برجسته زبان آموزان را برای آزمون های بین المللی و مصاحبه سفارت آماده می کند.

مدت زمان یادگیری زبان با کلاس زبان خصوصی

یادگیری زبان به صورت خصوصی سریع تر از یادگیری در کلاس های گروهی است. در کلاس های خصوصی دوره ها براساس نیاز زبان آموزان تعیین می شود. زبان آموزان با شرکت در کلاس های خصوصی می توانند هم چهار مهارت زبانی خود را تقویت کنند و هم اشتباهات خود را در طول یادگیری زبان با کمک معلم خود اصلاح کنند.

مدت زمان یادگیری زبان برای هر کسی متفاوت است زیرا افراد سرعت یادگیری متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند، اما با شرکت در کلاس های خصوصی می توان تا یک سال در یادگیری زبان پیشرفت کرد. آموزشگاه زبان دهخدا با برگزاری کلاس های خصوصی به صورت آنلاین و حضوری به زبان آموزان کمک می کند تا در هر زمینه ای که می خواهند سطح زبانی خود را ارتقا دهند شرکت کنند و برای آزمون های بین المللی و مصاحبه سفارت آماده شوند.

کلاس خصوصی زبان چیست؟

در کلاس های خصوصی، زبان ‌آموزان می ‌توانند به طور قابل توجهی از درس‌ های خصوصی زبان بهره‌مند شوند، زیرا آن ها زمان بیشتری را با معلمان خود به صورت فردی طی می کنند و همچنین برنامه درسی انعطاف‌ پذیری دارند. وقتی یک معلم با زبان آموز به صورت انفرادی کار می کند، می تواند زمان، توجه، اصلاحات و بازخورد بیشتری را برای او فراهم کند.

در کلاس های خصوصی زبان، معلم می تواند به جای اینکه کلاس را به عنوان یک کل در نظر بگیرد، روی کمک به شما برای رسیدن به اهداف خاص خود تمرکز کند.

علاوه بر این، شما و معلم می توانید برای تعیین زمان و موضوع برای کلاس با یکدیگر همکاری کنید و زمان بندی و آزادی محتوای بیشتری را فراهم کنید.

تفاوت کلاس زبان خصوصی و گروهی

کلاس های زبان گروهی قطعا ارزان تر از کلاس های خصوصی هستند. با این حال، آن ها از یک برنامه آموزشی مشخص با نقاط عطف خاص پیروی می کنند که ممکن است برای همه زبان آموزان مناسب نباشد. در حالی که کلاس های خصوصی بسیار گران تر از کلاس های گروهی هستند، اما آن ها همچنین انعطاف پذیری بیشتری را برای زبان آموزان فراهم می کنند. دروس را می توان به راحتی برنامه ریزی کرد و سازماندهی آن برای کسانی که برنامه های شلوغ دارند آسان تر است.

هر کس با سرعت متفاوتی یاد می گیرد. برخی به طور طبیعی در انتخاب زبان استعداد دارند در حالی که برخی دیگر ممکن است کندتر باشند و به کمک بیشتری نیاز داشته باشند. اگر در دسته قبلی قرار می گیرید، ممکن است متوجه شوید که کلاس های گروهی برای شما بسیار کند یا بسیار سریع هستند و ممکن است یادگیری شما را دچار مشکل کند.

در نهایت تصمیم بین رفتن به کلاس های زبان و کلاس های خصوصی به نیاز ها، بودجه و ترجیحات شخصی شما بستگی دارد. موسسه زبان دهخدا، یکی از آموزشگاه های با سابقه و معتبر زبان می باشد. کلاس های موسسه به صورت خصوصی و گروهی برگزار می شود و از ویژگی های برجسته آن برگزاری کلاس های خصوصی به صورت آنلاین و حضوری است. در موسسه دهخدا کلاس های خصوصی زبان آنلاین در پلتفرم اختصاصی موسسه برگزار می شوند و کلاس های خصوصی حضوری نیز هم در موسسه و هم با اعزام استاد به محل زندگی و کار برگزار می شود.

CEFR چیست؟

CEFR مخفف Common European Framework of Reference for Languages ​​است. CEFR یک چارچوب استاندارد سنجش سطح زبان است که به صورت استاندارد برای سطح بندی برای زبان های مختلف در دنیا بکار برده می شود. بنابراین هر کس در زبان اول خود، در سطح C2(سطح بالا) قرار دارد و در زبان های دیگری که بلد است، ممکن است در سطح مساوی یا پایین تری باشد.

کسی که زبان اولش ایتالیایی است، در اسپانیا زندگی و کار می کند و همچنین کمی آلمانی می داند، ممکن است در سطح C2 برای ایتالیایی و اسپانیایی و A1 در آلمانی باشد. اگر او آلمانی خود را بهبود بخشد، می تواند به سطوح بالاتری پیشرفت کند. این یک روش مفید و استاندارد برای ارزیابی توانایی در زبان های مختلف است، صرف نظر از اینکه زبان اول یا پیشینه فرد چیست.

CEFR به دلیل اینکه به عنوان مبنایی برای تامین نیاز های مختلف زبان انگلیسی در برخی از مدارک ویزایی بریتانیا توسط دفترخانه وزارت کاربرد دارد، اهمیت دارد.

CEFR چگونه کار می کند و برای مهاجرت چه سطحی نیاز است؟

سه سطح گسترده وجود دارد: A, B, C . هر یک از این سطوح به سطوح 1 و 2 تقسیم می شوند یعنی A1 و A2، B1 و B2، C1 و C2 . که 1 پایین تر و 2 بالاتر است.

معمولا برای مهاجرت افراد با توجه به نوع مهاجرت خود می توانند زبان را در سطح مورد نظرشان یاد بگیرند. بیشتر افراد که به صورت تحصیلی دست به مهاجرت می زنند باید زبان را در سطح C1 تا C2 مهارت داشته باشند که در زبان انگلیسی معمولا به این شکل است.

اما این مورد در زبان های دیگر کمی متفاوت است مثلا برای زبان آلمانی سطح B2 برای مهاجرت حتی تحصیلی نیز کافی می باشد که اگر در سطوح بالاتر باشید مزیت بیشتری خواهد داشت. معمولا سطح B2 برای مهاجرت سطح حداقلی برای زبان است.

چند نکته مفید

اگر در آزمونی در سطحی بالاتر از آنچه نیاز دارید شرکت کنید، ممکن است بتوانید دوباره از همان گواهی آزمون برای برنامه بعدی استفاده کنید.

برخی از ارائه دهندگان آزمون نیز سطوح یا نمرات خود را به شما می دهند. این ها معمولاً شماره گذاری می شوند (5.0، 5.5، 6.0، 6.5 و غیره). اگرچه ممکن است کارفرما یا دانشگاه شما این اعداد را در نظر بگیرد، وزارت کشور علاقه ای به این موضوع ندارد. برای اهداف مهاجرت، تنها چیزی که مهم است سطح CEFR است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *