چهره متفاوت بازیگر نقش آقا صادق بیرون «سریال نوروز رنگی»

هادی عامل هاشمی، متولد 1353 در سبزوار، دارای مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر و لیسانس الهیات و معارف اسلامی در رشته فلسفه و کلام اسلامی است.

وی برادر هدایت هاشمی و علی عامل هاشمی است. هادی عامل هاشمی بازیگری را از سال 67 با گروه تئاتر هاتف در شهرستان سبزوار آغاز کرد و سپس به عنوان دستیار کارگردان در نمایش های مختلف با بازیگران این آثار همکاری کرد.

او در سال 2005 نمایش “بیوه های غمگین جنگ سالار جانگ” را کارگردانی و آهنگسازی کرد. سیدهادی عامل هاشمی تاکنون در نمایش هایی مانند «آه اگر باران ببارد» حضور داشته است. او طراحی و کارگردانی «بدل»، «افسانه ببر»، «حساب پرداخت نمی شود»، «پابرهنه در پارک»، «ضحکه زهده»، «اخککندو»، «قصه ظهر جمعه» و «آلفرد» را بر عهده داشته است. “.

خانواده این هنرمند

او در خانواده ای هنرمند به دنیا آمد و دو برادر دیگرش هدایت هاشمی و علی عامل هاشمی از بازیگران سرشناس تئاتر، سینما و تلویزیون هستند. هدایت هاشمی را با اس موسی در سریال پایتخت می شناسیم.

89

پس زمینه بازیگری

هادی عامل هاشمی بازیگری را از سال 67 با گروه تئاتر هاتف شهرستان سبزوار آغاز کرد و سپس به عنوان دستیار کارگردان در نمایش های مختلف با بازیگران این آثار همکاری کرد.

او پس از انتقال از سبزوار به تهران، با کارگردانانی چون حمید پورآذری، نادر برهانی مرند، کوروش نریمانی، آزاده انصاری، اروند دشت آرای، فرهاد اصلانی، اصغر دشتی، علیرضا علیایی و بهنوش حسینی به عنوان دستیار کارگردان همکاری داشته است. . از زندگی شخصی و خصوصی این بازیگر خبری منتشر نشده است.

90

وارد کردن جهت

در سال 1385 نمایش بیوه های غمگین جنگ سالار جنگ را کارگردانی و آهنگسازی کرد که یکی از پرفروش ترین نمایش های تئاتر شهر در سال 1385 بود.

سیدهادی هاشمی تاکنون در نمایش هایی مانند آه اگر باران ببارد حضور داشته است! او طراحی و کارگردانی بادل، ببر افسانا، حساب های پرداختنی، پابرهنه در پارک، جوژاکه زهده ها، آخککندو و آلفرد را بر عهده داشته است.

او همچنین در آثار سینمایی و تلویزیونی به عنوان بازیگر، دستیار فیلمبردار، مدیر تولید و برنامه‌ریز حضور داشته است که از جمله آنها می‌توان به بازی در برنامه تلویزیونی بازرز به کارگردانی محمد رحمانیان، فیلم داستانی عمر خیام به کارگردانی سید شمس‌الدین موسوی اشاره کرد. ، فیلم در ابرها به کارگردانی روح الله حجازی ، فیلم لطفا مزاحم نشوید ، آزمایشگاه فیلم و سریال نفس به کارگردانی جلیل سامان ، سریال کامیون به کارگردانی مسعود اطیابی و … اشاره کرد.

هادی عامل هاشمی در سریال نوروزی رنگی

هادی عامل هاشمی در سریال نوروزی رنگی در نقش آقا صادق در کنار بازیگرانی چون یوسف تیموری، داریوش سلیمی، سیاوش مفیدی، رابعه اسکویی، هادی عامل هاشمی، جواد خواجوی، محمد اسلامی، سینا رزاقی و حمیدرضا حافظ شجره در نقش جعفر و… انجام داده است

لازم به ذکر است سریال نوروزی رنگی در 20 قسمت به زبان طنز آخرین روزهای اسفند ماه یکی از دهه 60 را روایت می کند و به آداب و رسوم مردم مشهد نیز می پردازد.

91

جوایز دریافت کرد

لوح سپاس و جایزه برای آهنگسازی نمایش “یک بنده و دو ارباب” از یازدهمین جشنواره بین المللی آیینی-سنتی تهران 1380

لوح تقدیر بهترین کارگردان فنی نمایش بیوه های غمگین جنگ سالار در بخش تصاویر صحنه از بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر تهران 1385

تندیس کارگردانی نمایش آه اگر باران ببارد! از سیزدهمین جشنواره بین المللی آیینی-سنتی تهران 1395

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *