چری تیگو ۷ در کارخانه‌ خودروسازی رهاشده غربی‌ها ساخته می‌شود

به گزارش بازار، خودروسازان غربی در سال 2020 پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین این کشور را ترک کردند. خودروسازان چینی نیز از این فرصت استفاده کردند و به کارخانه های خودروسازی غربی متروکه رفتند. اکنون شرکت خودروسازی چینی چری تصمیم گرفته است برخی از محصولات خود مانند چری تیگو 7 را در خطوط تولید مرسدس بنز، نیسان و فولکس واگن تولید کند.

روسیه چینی ها را مجبور به سرمایه گذاری در صنعت خودروسازی خود کرده است تا خطوط تولید خودروسازان غربی بیکار نمانند. روسیه تعرفه خودروهای وارداتی را افزایش می دهد که باعث می شود شرکت های چینی خطوط تولید خود را به خاک روسیه منتقل کنند. چری همچنین برخی از خطوط تولید سابق مرسدس بنز، نیسان و فولکس واگن را در اختیار گرفته است.

مونتاژ چری تیگو 7 با نامی جدید در روسیه عرضه شد

به گزارش رویترز، برندهای چینی از جمله چری بیش از 50 درصد از فروش خودروهای جدید در روسیه را به خود اختصاص داده اند. این تقاضای پررونق منجر به افتتاح کارخانه هایی شده است که زمانی متعلق به خودروسازان غربی بود و اکنون متروکه شده اند. البته چری اهلی سازی گسترده ای را در روسیه اجرا نکرده است. خودروهای چینی به صورت مونتاژ شده وارد بازار روسیه می شوند و تنها برخی اقدامات نهایی بر روی آنها در خطوط تولید روسیه انجام می شود.

این اقدام چینی ها گامی برای دور زدن تعرفه واردات خودرو از سوی دولت روسیه است. چری حدود 20 درصد از بازار خودروهای سواری روسیه را در اختیار دارد. بنابراین مونتاژ نهایی خودروها در روسیه راهی برای تثبیت جایگاه آنها در این کشور است.

خطوط تولید سابق مرسدس بنز، نیسان و فولکس واگن اکنون به تولید مدل های اکسید و تیگو با نام های ویژه برای بازار روسیه مشغول هستند. به عنوان مثال، چری تیگو 7 اکنون در روسیه با نام Xcite X-Cross 7 مونتاژ می شود. مقامات روسیه اخیراً برند DR Automobiles را به دلیل واردات کامل خودرو از چین جریمه کردند، موضوعی که بر تمایل بیشتر چری برای ساخت خودرو در روسیه تأثیر گذاشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *