آخرین مطالب

همکاران

پیشنهاد دولت برای تعیین نرخ ارز ترجیحی


بررسی سیاست های ارزی دولت در کمیسیون تلفیق بودجه


نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1404 گفت: دولت در لایحه بودجه پیشنهاد افزایش نرخ ترجیحی ارز براساس نرخ تورم طی سال آینده را داد.






محسن زنگنه در تشریح جلسه صبح امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1404 گفت: این جلسه با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه و مسئولان بانک مرکزی برای بررسی سیاست های ارزی دولت در لایحه بودجه 1404 برگزار شد.

وی تاکید کرد: مسائل مربوط به ارز و قیمت آن در بودجه بسیار حائز اهمیت است، زیرا قیمت ارز از نظر منابع بودجه ای مهم است و مسائل مربوط به هدفمندی یارانه ها، خرید گندم، یارانه هایی که به آنها داده می شود. کالاهای اساسی، نهاده های دامی و دارو. و نرخ ارز تعیین می کند که چه مقدار نفت و منابع صادراتی مبادله شود.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1404 ادامه داد: قیمت ارز باید از ابعاد مختلف بررسی شود. سیاست های قیمت ارز و ارز در بحث تورم و همچنین شاخص های اقتصادی مهم است و باید به ابعاد این مسائل پرداخت.

وی گفت: دولت در لایحه بودجه پیشنهاد داده است که نرخ ارز ترجیحی براساس نرخ تورم طی سال آینده افزایش یابد و نرخ ارز حاصل از صادرات نفت 55 هزار تومان باشد. کمیته ارزی در کمیسیون تلفیق تشکیل می شود و سیاست های ارزی دولت در بودجه را بررسی می کند.







۰