خبرگرافی

آخرین مطالب

همکاران

پیشنهادی برای نرخ کرایه تاکسی برقی پایتخت در شورا نداشتیم

به گزارش بازار، رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران هفتم خردادماه در گفت و گو با یکی از خبرگزاری ها گفت: بر اساس مصوبه شورای شهر تهران نرخ کرایه تاکسی های برقی به دلیل افزایش 80 درصدی قابل افزایش است. این واقعیت که آنها خودروهای لوکس محسوب می شوند. .

شادی مالکی افزود: برای رفاه حال شهروندان اعلام کرده ایم رانندگان این دسته از خودروها می توانند نسبت به کرایه یکطرفه عادی تا 50 درصد افزایش کرایه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد آقامیری روز پنجشنبه گفت: هرگونه افزایش کرایه تاکسی های معمولی یا برقی بدون مصوبه شورای شهر تهران غیرقانونی و خلاف مقررات است.

وی با تاکید بر اینکه تاکسی برقی در لیست خودروهای لوکس جایی ندارد، افزود: تاکسی برقی خودروی لوکس محسوب نمی شود و ارتباطی بین این دو وجود ندارد که بتوان کرایه آن را تعیین کرد.

حجت الاسلام آقامیری تاکید کرد: کرایه تاکسی های برقی باید جداگانه در نظر گرفته شود و با تعرفه خودروهای لوکس همسان یا درج نشود.

نایب رئیس کمیته ساخت و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: نرخ کرایه تاکسی های برقی ابتدا باید در کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران مطرح و پس از تصویب نهایی برای تصویب به شورا ارائه شود. و پس از آن شرکت های تاکسیرانی می توانند آن نرخ کرایه را به رانندگان تاکسی ابلاغ کنند تا در شهر اعمال کنند و از مسافر دریافت کنند.

حجت الاسلام آقامیری در ادامه افزود: اگر پیشنهادی در خصوص تفاوت نرخ کرایه تاکسی های برقی نسبت به تاکسی های معمولی مطرح شود، ممکن است مورد قبول شورا قرار گیرد، یعنی ممکن است بپذیریم که رانندگان این گونه تاکسی ها می توانند هزینه بیشتری دریافت کنند. کرایه از عموم در شورا به دقت بررسی کنید.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه پیگیر هستیم تا تسهیلات بیشتری برای رانندگان تاکسی بگیریم، ادامه داد: به دنبال این هستیم که رانندگان بدون دغدغه خودروهای تاکسی خود را با تاکسی برقی جایگزین کنند.

وی با بیان اینکه به زودی 27 هزار تاکسی برقی وارد ناوگان حمل و نقل می شود، تصریح کرد: این تاکسی ها در تمامی ادارات حمل و نقل پایتخت یعنی هم در ادارات تشریفاتی مانند هتل ها و فرودگاه ها و هم در داخل شهر استفاده می شود. و تعداد آنها به مرور افزایش خواهد یافت.

حجت الاسلام آقامیری در پاسخ به اینکه چرا رانندگان تمایلی به تعویض خودروی خود با تاکسی برقی ندارند، افزود: این امری طبیعی است، در ابتدای یک تحول بزرگ همیشه عده ای مخالف هستند اما به مرور زمان زمانی که تعداد این تاکسی ها در ناوگان حمل و نقل افزایش یافت و رانندگان تاکسی مزایا و تفاوت های آن را با خودروهای بنزینی خود مشاهده کردند و تمایل پیدا کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *