آخرین مطالب

همکاران

پرفروش‌ترین خودرو جهان کدام است؟

پرفروش‌ترین خودرو جهان کدام است؟

به گزارش بازار، خودروسازان چینی سال گذشته برای اولین بار از همتایان آمریکایی خود پیشی گرفتند که نشان از تغییر در پویایی قدرت در بازار جهانی خودرو دارد.

کارشناسان می گویند که برندهای وابسته به BYD در سال گذشته 13.4 میلیون خودروی جدید فروخته اند. سهم بازار تولیدکنندگان چینی در سراسر خاورمیانه، اوراسیا و آفریقا افزایش یافت.

خودروسازان چینی پس از در دست گرفتن کنترل بازار داخلی، جایی که جنگ قیمت خودروهای الکتریکی بر درآمد تأثیر می گذارد، به طور فزاینده ای به صادرات روی می آورند.

پس از اینکه کمیسیون اروپا اعلام کرد از ماه ژوئیه تعرفه های اضافی تا 38.1 درصد بر خودروهای الکتریکی وارداتی چینی اعمال می کند، چین اعلام کرد که تمام اقدامات لازم را برای حفاظت از منافع خود انجام خواهد داد.

ایالات متحده در سال گذشته به یک پیروزی بزرگ دست یافت و مدل Y تسلا به پرفروش ترین خودرو در سراسر جهان تبدیل شد. تحویل این خودروی اسپرت با افزایش 64 درصدی به 1.22 میلیون دستگاه رسید و از شاسی بلند RAV4 تویوتا موتور پیشی گرفت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، برندهای ژاپنی بهترین عملکرد را داشتند و هفت مدل از 10 مدل پرفروش را تولید کردند و در مجموع حدود 23.6 میلیون دستگاه خودرو تحویل دادند و برندهای اروپایی در سال گذشته در رتبه دوم قرار گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *