آخرین مطالب

همکاران

پایان تور «سفر در چینِ» شبکه مستند ایران؛ تمرکز بر انرژی‌های جدید و فرهنگ سنتی

گروه مستند ایرانی به طور متوالی از شهر ژانگجیاکو و شهر ییوو بازدید کرد و از بسیاری از شرکت های انرژی نو و جاذبه های فرهنگی سنتی از جمله تولید برق بادی، تولید پره توربین بادی، تولید خودرو انرژی نو و … بازدید کرد و با عوامل درگیر در کار مصاحبه کرد. این سفر بر آخرین تحولات چین در زمینه انرژی های نو، نوآوری های تکنولوژیکی و توسعه پایدار متمرکز بود و امیدوار بود که مستندی با کیفیت تولید شود که روند مدرن سازی چین و جذابیت فرهنگ سنتی در ایران را نشان دهد.

غلبه بر مشکلات با فداکاری و حرفه ای بودن

این سفر مصاحبه بر بسیاری از مشکلات مانند تغییر پرواز و تغییرات آب و هوا غلبه کرد. با این حال، همه اعضای گروه بسیار فداکار، دوستانه و حرفه ای بودند. آنها همیشه در رویارویی با چالش ها نگرش مثبتی داشتند و مطمئن بودند که فیلمبرداری به خوبی انجام می شود.

به طور شگفت انگیزی گرم

طی مصاحبه ای در ژانگجیاکو، تیم مستندساز ایرانی به طور غیرمنتظره ای با یک جشن عروسی محلی مواجه شدند. خانواده میزبان استقبال گرمی کردند و برای پذیرایی از مهمانان رسانه های ایرانی به طور ویژه آب نبات و سیب فرستادند. خبرنگاران رسانه های ایران از میزبانی مردم چین بسیار خوشحال و تحت تاثیر قرار گرفتند.

تدارکات آسان

در طول مصاحبه، مردم محلی به شدت به گروه فیلمبرداری ایرانی توجه داشتند و تدارکات راحت و دوستانه ای را برای کار گروه فراهم کردند. مردم محلی پس از اطلاع از علاقه خبرنگاران ایرانی به سیر، روش‌های مختلف پخت چینی از جمله سیر لبا، سیر شیرین، سیر برشته و… را در اختیار گروه قرار دادند که این روش‌ها برای عوامل رسانه‌های ایرانی جالب بود و گفتند که طعم لبا را دوست دارند. سیر

شوک نمایشگاه یی وو

دوستان رسانه ای ایران در این سفر به نمایشگاه یی وو توجه ویژه ای داشتند. در حین کار، خبرنگاران ایرانی با رسانه های محلی در ییوو مصاحبه کردند. «سعید» روزنامه نگار ایرانی گفت آنچه او را بیش از همه تحت تأثیر قرار داده بازدید از شهر تجارت بین المللی کالاهای کوچک ییوو بوده است. طیف گسترده ای از کالاهای کوچک و مغازه های بی شماری در هر دسته وجود دارد، بنابراین نمی توانید از خرید خودداری کنید. او هرگز بازار کالایی به این کوچکی را در هیچ کجای دنیا ندیده بود. سعید همچنین دید که بازدیدکنندگان و بازرگانان از سراسر جهان برای خرید کالا به اینجا می آیند و از کیفیت خوب و قیمت پایین اجناس یی وو به وجد می آمدند.

حرفه ای بودن گروه

در طول این سفر، تک تک اعضای گروه رسانه ای ایران، حرفه ای و فداکاری بالایی از خود نشان دادند. آنها نه تنها بر مشکلات مختلف غلبه کردند، بلکه دوستی عمیقی با ساکنان و مشاغل محلی ایجاد کردند. برخورد حرفه ای و تعامل دوستانه گروه مورد احترام و قدردانی همگان قرار گرفت.

تور «سفر در چین» نه تنها به گروه رسانه ای ایران درک عمیقی از روند مدرن شدن و فرهنگ سنتی چین داد، بلکه پلی برای تبادلات و همکاری های آتی ایجاد کرد. انتظار می رود هر چه زودتر این مستند تکمیل و پخش شود تا مخاطبان ایرانی بیشتری جذابیت چین را احساس کنند. به لطف حمایت و کمک همه طرف ها در طول مسیر، این سفر با موفقیت کامل انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *