پابلو پیکاسو، ونسان ونگوگ، اندی وارهول و کمال الملک در یک نمایشگاه در تهران

به گزارش روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، مراسم افتتاحیه نمایشگاه «چشم در چشم» (پرتره در هنر مدرن و معاصر) با نمایشگاه چرخشی جمال عرب زاده که شامل گزیده ای از آثار ایرانی و خارجی است. از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران و همچنین نمایشگاه «همسفر با آفتاب، مروری بر نقاشی های فرخ شعیشته» در نمایشگاه گردان رضا دبیری نژاد یکشنبه ۲۴ مهرماه در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می شود.

نمایشگاه «چشم در چشم» که به پرتره در هنر مدرن و معاصر می پردازد، سعی دارد با رویکردی پژوهشی، مضامین بصری مرتبط با پرتره را بررسی کند. برخی از جنبه های روانکاوی بخش های اصلی این نمایشگاه را به خود اختصاص می دهد. در نمایشگاه “چشم در چشم” بیش از 120 اثر در قالب هایی مانند نقاشی، مجسمه و عکس از هنرمندانی چون: فرانسیس بیکن، لوترک، پیکاسو، ونسان ون گوگ، اندی وارهول، جاکومتی، جیمز انسور، ادوارد مونه، جیم داین، رابرت راوشنبرگ، فرنان لگه، خوان میرو، کمال الملک، بهمن محصص، مارکو گریگوریان، محمود جوادی پور، احمد اسفندیاری، ژازه طباطبایی، کامبیز درمکش، غلامحسن نامی، مهدی سحابی، فرشید ملکی، کروش گل و… خواهند بود. در پنج گالری موزه به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه «همسفر آفتاب» نیز مروری بر آثار فرخ شایسته با بیش از 200 اثر در قالب 17 مجموعه از سه دوره کاری این هنرمند در ایران و خارج از کشور است. فرخ شایسته با سنت های هنری ایران از جمله نقاشی با پدرش و هنرمندان برجسته شیرازی آشنا شد و پس از تحصیل در غرب با گرایش های جدید هنری آشنا شد. او تجربیات و یافته های خود را در غرب و سپس در ژاپن ترکیب می کند و پیوند بین نگرش های هنری از گذشته تا امروز را در آثارش در سه گالری موزه به نمایش می گذارد.

فرخ شایسته بیش از سه دهه در ژاپن زندگی کرده و به تدریس هنر به صورت آکادمیک پرداخته و ده ها نمایشگاه در خارج از ایران برگزار کرده است. نمایشگاه «همسفر آفتاب» مروری بر تمام تجربیات و سفر او در دنیای هنر از شرق تا غرب است و حالا به دیار خود بازگشته است.

علاقه مندان می توانند برای حضور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه های «چشم در چشم» و «همسفر آفتاب» یکشنبه 24 مهرماه ساعت 16:00 به نشانی خیابان کارگر شمالی، جنب پارک لاله، موزه هنرهای معاصر تهران مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *