ویولن‌سل نوازی یک ربات با ارکستر سمفونیک برای اولین بار/ ویدئو

این ربات نوازنده ویولن سل توسط محقق و آهنگساز فردریک گران و با ترکیب بازوهای رباتیک صنعتی با قطعات پرینت سه بعدی طراحی و ساخته شده است.

به گزارش رویترز، آهنگساز Jacob Muhlrad می گوید: این ربات از هوش مصنوعی استفاده نمی کند، بلکه توسط Grann با استفاده از موسیقی نوشته شده مخصوص این ربات برنامه ریزی شده است.

او در واقع با دو بازوی روبات صنعتی کار می کرد تا بتوانند ویولن سل بنوازند. من فکر می کنم خیلی جالب بود، زیرا واضح است که تکنوازهای پیانو زیادی وجود دارد، اما ساز زهی بسیار پیچیده است، بنابراین من بسیار کنجکاو بودم که چگونه این واقعاً کار می کند. و از او پرسیدم که آیا قبلاً یک ویولن سل رباتیک در ارکستر نواخته شده است؟

این ربات در سالن کنسرت زنده مالمو با ارکستر سمفونیک مالمو نواخت.

مهلراد به عنوان آهنگساز به دلیل ترکیب موسیقی کلاسیک با فناوری های مدرن شناخته شده است.

او گفت که نوشتن موسیقی برای یک ربات به او کمک کرد تا خلاقیت خود را کشف کند.

ملرود می‌گوید: «برای من به‌عنوان یک آهنگساز، وقتی به این فکر می‌کنید که فراتر از آناتومی انسان برای یک نوازنده ویولن سل چه بنویسید، به نوعی رهایی بخش است.

وی افزود: ترکیب هوش مصنوعی چیزی است که برای پروژه های آینده در نظر گرفته شده است. او همچنین اظهار داشت که دنیایی را نمی بیند که ربات ها جایگزین نوازندگان انسان شوند. من نمی ترسم، فکر می کنم کنجکاوی انسانی اجتناب ناپذیر و بسیار قوی است. ما همیشه کاوش خواهیم کرد. اما من فکر نمی‌کنم ربات‌ها هرگز جایگزین نوازندگان زنده انسان شوند. به نظر من این غیر ممکن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *