ویروسِ واگیردار و عجیب در استقلال!

در بازار نقل و انتقالات تابستانی، تیم های ایرانی با جذب بازیکنان خارجی به دنبال تقویت لیست تیم های خود بودند و استقلال و پرسپولیس با توجه به حضور در رقابت های آسیایی در کنار سپاهان و تراکتورسازی با رویکردی خاص پروژه جذب بازیکنان خارجی را دنبال کردند. در این بین عملکرد آبی پوشان در تقویت لیست تیمشان جالب توجه بود و آنها نه تنها رافائل سیلوا، جلال الدین مشاریپوف و گوستاوو بلانکو را حفظ کردند، بلکه توانستند 2 بازیکن خارجی نیز به خدمت بگیرند.

در کنار گائل کاکوتا، دیدیه ندونگ 2 خرید خارجی استقلال در بازار نقل و انتقالات تابستانی به حساب می آیند و قرار بود آبی ها برای تقویت خط حمله تیمشان یک خرید خارجی دیگر داشته باشند که این پروژه به سرانجام نرسید. البته احتمال جذب مهاجم خارجی پس از انتخاب سرمربی جدید دور از ذهن نیست. در این بین باید به این نکته اشاره کرد که بازیکنان خارجی استقلال در فصل جدید نتوانسته اند انتظارات را برآورده کنند و نتوانسته اند تیم خود را از شرایط حساس خارج کنند.

رافائل سیلوا

مدافع برزیلی استقلال از هفته اول جزو مهره های مورد علاقه جواد نکونام بود و بررسی کارنامه رافائل سیلوا نشان می دهد او توانسته در هر 7 بازی آبی ها در فصل جدید لیگ برتر و لیگ برتر به میدان برود. با این وجود بخشی از ناکامی خط دفاعی استقلال در راه ثبت کلین شیت در لیگ برتر را می توان به عملکرد ضعیف سیلوا نسبت داد و این مدافع برزیلی برخلاف دوران درخشانش در لیگ بیست و یکم نقش آفرینی کرد. قهرمانی آبی ها در لیگ برتر هم اکنون در 518 دقیقه است. حضور او در خط دفاعی آبی ها نتوانست انتظارات را برآورده کند.

دیدیه آندونگ

هافبک گابنی که در بازار تابستانی به استقلال پیوست، در هفته اول لیگ برتر مقابل شمس آذر غایب بود و در هفته دوم به عنوان یار تعویضی وارد ترکیب آبی ها شد. با این وجود شرایط برای آندونگ در 5 بازی اخیر استقلال متفاوت بوده و او در ترکیب اصلی آبی ها حضور داشت و تمام دقایق را بازی کرد. با این وجود درصد اشتباهات آندونگ در میانه میدان به خصوص در دیدارهای اخیر و به خصوص تقابل با السعد افزایش چشمگیری داشته و ستاره گابنی آبی ها از شرایط ایده آل فاصله دارد و نتوانسته است. به عنوان یک ستاره در میانه میدان در تیم استقلال بدرخشد.

گیل کاکوتا

کاکوتا برخلاف آندونگ نتوانسته کادر فنی استقلال را راضی کند و بازیکنانی چون آرش رضاوند و محمدحسین اسلامی نیمکت نشین شده اند. هافبک هجومی آبی ها در فصل جدید تنها 116 دقیقه در ترکیب استقلال به میدان رفته و تنها یک بار در ترکیب اصلی تیمش قرار گرفته است. باید دید گائل کاکوتا می تواند در هفته های آینده آمادگی فنی خود را به آبی پوشان جدید نشان دهد و کم کم به یکی از مهره های کلیدی استقلال تبدیل شود یا ستاره سابق چلسی به روزهای ناموفق خود در استقلال ادامه خواهد داد!

جلال الدین مشاریپوف

مشاریپوف به عنوان یکی از برترین ستاره های تهاجمی فوتبال آسیا به استقلال پیوست و در اولین بازی خود برای آبی ها گلزنی کرد اما استفاده از او در پست های مختلف و بعضا غیرتخصصی روی کیفیت فنی او تاثیرگذار بود. جالب است بدانید که مشاریپوف در فصل جدید 624 دقیقه از 630 دقیقه بازی های استقلال را به میدان رفت اما نه توانست به عنوان یک گلزن بدرخشد و نه در نقش گلزن موفق بود و عملکردش بسیار خوب بود. دور از انتظار در بین آبی ها.

گوستاوو بلانکو

بلانکو مانند فصل گذشته کار خود را در استقلال با مشکلات قراردادی آغاز کرد اما با وجود این در 4 دیداری که این مهاجم آرژانتینی برای استقلال در فصل جدید (در لیگ برتر و لیگ برتر آسیا) انجام داده است. توانسته بایستد گلزن باید نشان دهد و عدد صفر جلوی تعداد گل های او ظاهر می شود. با این اوصاف هیچ یک از 5 ستاره خارجی استقلال در گلزنی یا گلزنی موفق نبوده اند و حتی عناصر دفاعی مانند رافائل سیلوا نیز نتوانسته اند انتظارات را در انجام ماموریت های محوله در فاز دفاعی برآورده کنند و باید اینطور باشد. مشاهده می شود با توجه به تغییرات و تحولات صورت گرفته در کادر فنی، شرایط برای آنها چگونه ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *