قیمت آپارتمان‌ در تهران | قیمت خانه در منطقه ۱۹ چند؟

وضعیت قیمت طلا و سکه امروز 3 آبان 1403 + جزئیات

قیمت طلا و سکه در بازارهای مالی به شدت تحت تاثیر عوامل اقتصادی و سیاسی است. تغییرات قیمت طلا و سکه را می توان نشانه ای از وضعیت اقتصادی کشورها و همچنین نوسانات بازارهای جهانی دانست. سرمایه گذاران زیادی به دنبال خرید و فروش طلا و سکه هستند تا از نوسانات قیمت طلا و سکه بهره مند شوند. همچنین قیمت طلا و سکه معمولاً در ایام خاصی مانند اعیاد و مناسبت های مذهبی با افزایش تقاضا برای این فلز گرانبها افزایش می یابد. در نهایت، تجزیه و تحلیل قیمت طلا و سکه می تواند به شما در تصمیم گیری مالی بهتر کمک کند.

قیمت طلا و سکه در روز چهارشنبه روند صعودی ثابتی داشت. در پنجمین روز هفته، قطعات سکه در روز سه‌شنبه روند کاهشی را احیا کردند و بار دیگر قله قیمت را فتح کردند. افزایش 1300 تومانی قیمت دلار روندی صعودی به بازار فلز زرد داد.

قیمت طلا و سکه در پنجمین روز هفته با افزایش ارزش بازگشایی شد. روند صعودی قیمت در بازار طلا با حمایت عوامل تاثیرگذار در این بازار صورت گرفت و تلرانس رشد 100 هزار تومانی تا یک میلیون تومانی به سکه داده شد.

لازم به ذکر است با آغاز به کار بازارها از روز چهارشنبه، قیمت جهانی اونس طلا افزایش یافت. اما در ادامه کار بازارها، طلای جهانی نزدیک به پنج دلار کاهش یافت و این روند صعودی بازار داخلی طلا را اندکی تعدیل کرد.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

کارشناسان اقتصادی معتقدند ماندگاری قیمت دلار در محدوده فعلی یعنی کانال شش و هفت کریدور ششم در روند قیمتی بازار طلا موثر است. آنها معتقدند در صورت بازگشت قیمت دلار به کانال های اولیه کریدور ششم، بازار طلا نیز در مسیر اصلاح قیمت قرار خواهد گرفت.

البته لازم به ذکر است که تحلیلگران اقتصادی بازگشت دلار را اصلاح موقتی قیمت در مسیر صعودی می دانند و بر این باورند که احتمال افزایش قیمت دلار به کریدور هفتم پس از انتخابات آمریکا زیاد است. آنها این رشد را تاثیرگذار بر روند قیمت در بازار طلا می دانند.

قیمت نقره در کانال 74 هزار تومان باقی ماند

لازم به ذکر است که اونس جهانی طلا روز چهارشنبه با افت پنج دلاری به 2740 دلار رسید. اونس جهانی نقره با 34 دلار و 24 سنت معامله شد و 67 سنت کاهش یافت. هر گرم نقره 999 74 هزار و 360 تومان بوده و 270 تومان رشد داشته است.

ربع سکه ۱۹ میلیون تومان شد

قیمت سکه امامی در روز چهارشنبه 11 آبان با یک میلیون و 20 هزار تومان افزایش، کاهش روز سه شنبه را جبران کرد و یک کانال صعود کرد. این قطعه 55 میلیون و 495 هزار تومان معامله شد. سکه بهار با یک میلیون و 50 هزار تومان افزایش به 49 میلیون و 20 هزار تومان رسید.

لازم به ذکر است که قیمت نیم سکه با 700 هزار تومان افزایش و ربع سکه با 600 هزار تومان افزایش به ترتیب 29 میلیون و 700 هزار تومان و 19 میلیون و 300 هزار تومان معامله شد. سکه گرمی 100 هزار تومان رشد کرد و با قیمت هشت میلیون و 800 هزار تومان معامله شد.

مثقال نیم میلیون تومان گران شد

قیمت طلا در روز چهارشنبه افزایش چشمگیری داشت. در زمان نگارش این گزارش، هر مثقال طلای 18 عیار با 523 هزار تومان افزایش به رقم 19 میلیون و 740 هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای 18 عیار نیز با 119 هزار و 500 تومان افزایش به 4.555 هزار تومان رسید. قیمت طلای دست دوم نیز به چهار میلیون و 495 هزار تومان رسید.

حباب سکه در پنجمین روز هفته روند متعادلی نداشت. حباب سکه امامی 44 هزار تومان، نیم سکه 196 هزار تومان و ربع سکه 348 هزار تومان رشد کرد. حباب سکه بهار 53 هزار تومان و سکه گرمی 24 هزار تومان کاهش یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *