قیمت آپارتمان‌ در تهران | قیمت خانه در منطقه ۱۹ چند؟

وام ودیعه مسکن ۱۰ برابر می‌شود + جزئیات

وام و سپرده مسکن مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در هفتاد و پنجمین نشست معاونان دانشجویی که در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: تلاش می کنیم هیچ دانشجویی گرسنه نخوابد.

صندوق سپرده وام مسکن دانشجویی

وی ادامه داد: صندوق رفاه دانشجویان در سه حوزه اصلی فعالیت می کند که یکی از آن ها در حوزه وام های دانشجویی است و تلاش می کنیم هرکس مورد تایید نمایندگان دانشجویی باشد را تحت پوشش قرار دهیم.

افزایش وام و سپرده مسکن دانشجویی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: وام های دانشجویی طی چند سال گذشته 10 برابر شده است. یعنی از 500 هزار تومان به 5 میلیون تومان رسیده است

مبلغ وام و سپرده مسکن یکسان نیست

وی ادامه داد: امسال برای مقاطع کاردانی و کارشناسی 5 میلیون تومان، برای مقطع کارشناسی ارشد 7.5 میلیون تومان و برای مقطع دکتری 10 میلیون تومان در نظر گرفته ایم.

وی افزود: بر اساس قانون خانواده و حمایت از جوانان و خانواده متاهلین دو برابر این وام دریافت می کنند. این وام برای دوره کارشناسی 10 میلیون تومان، کارشناسی ارشد 15 میلیون تومان و مقطع دکتری 20 میلیون تومان است. اگر زن و شوهر هر دو دانشجوی دکترا باشند هر کدام 20 میلیون می گیرند.

گنجی تاکید کرد: برای کمک به افرادی که به دلیل ضامن نمی توانند وام بگیرند، طرح جدیدی داریم. از این پس تمامی ضمانت نامه ها به ضمانت نامه بانکی تبدیل می شود.

وی ادامه داد: همچنین در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانان، وام سپرده مسکن 8 برابر شده و به فکر افزایش 10 برابری آن هستیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان افزود: وام 25 میلیون تومانی ودیعه مسکن در تهران به 200 میلیون تومان، 20 میلیون وام سپرده مسکن در شهرهای بزرگ به 150 میلیون تومان و وام در شهرهای کوچک به 100 میلیون تومان رسیده است.

وی افزود: طبق قانون جوانان جمعیت، وام ضروری دانشجویان متاهل به ازای هر فرزند دانشجو در مدت تحصیل پرداخت می شود.

گنجی اضافه کرد: وام شهریه در بودجه سنواتی در برخی سال ها دیده می شد، متاسفانه از سال 1395 تاکنون مبلغی تخصیص داده نشده است، تا سال 1388 در قانون بودجه بود اما از سال 1400 حذف شده و پیگیر بازگشت آن هستیم.

وی ادامه داد: هزار میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز خوابگاه ها توزیع شده است که معاونت های دانشجویی آن را در خوابگاه ها هزینه می کنند. در بحث تغذیه، کار ما سیاست گذاری است. دو بخشنامه در مورد خوابگاه ها را قورت دادیم. قیمت خوابگاه که اعلام کردیم برای دانشجویان روزانه و نوبت دوم است. تمام دانش آموزان شبانه روزی باید به عنوان دانش آموزان شبانه حساب شوند.

رئیس صندوق رفاه ادامه داد: دانشجویان بین المللی باید همانند دانشجویان شبانه در نظر گرفته شوند، مبلغ وام دانشجویان شبانه یک و نیم برابر دانشجویان روزانه است.

وی ادامه داد: کسانی که از خوابگاه استفاده می کنند و هزینه را به موقع پرداخت نمی کنند. از اول شهریور ماه بدهی این دانشجویان بر اساس نرخ جدید محاسبه می شود. سعی کردیم مهرماه همه خوابگاه ها آماده باشد، گزارش ما از دانشگاه ها این است که هیچ دانشگاهی با خوابگاه ها مشکلی ندارد. امسال قرار بود فقط طرح 40، 40، 30 اجرا شود. ما به دنبال هوشمندسازی سیستم صندوق هستیم. برای دانشجویان جدیدالورود مبلغی به حساب دانشگاه واریز شده است تا از نظر زمان ثبت نام مشکلی نداشته باشد.

منبع: رکنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *