وام اختصاصی برای سربازان | ثبت نام در sakha.epolice.ir

هدف اصلی این طرح اعطای تسهیلات خوداشتغالی به سربازان ماهر انقضا با هدف توسعه اشتغال جوانان و تحقق سند ملی مهارت آموزی و بکارگیری کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در سال 1403 می باشد.این طرح ظرفیت اشتغالزایی را فراهم می کند. برای حدود 20 هزار کارگر ماهر که مدت خدمتشان تمام شده است.

وزارت کشور، استانداران و وزارت امور اقتصادی و دارایی در این پروژه همکاری دارند. بانک مرکزی 5 بانک سپه، صادرات، پاسارگاد، قرض الحسنه مهر و قرض الحسنه رسالت را به عنوان بانک های عامل پرداخت تسهیلات تعیین کرده است.

مبلغ 2700 میلیارد تومان اعتبار قرض الحسنه برای این طرح مصوب و سهم هر استان و هر بانک از اعتبار مذکور برای 31 استان تعیین شده است. بخشنامه مربوطه به کلیه بانک های عامل و استانداران ابلاغ شده است.

سربازان ماهر تاریخ گذشته که حداکثر 5 سال از خدمت سربازی می گذرد می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند. سقف پرداختی این تسهیلات 150 میلیون تومان با بازپرداخت 7 ساله و کارمزد 4 درصد خواهد بود.

سربازان واجد شرایط در چهار استان (تهران، البرز، قم و قزوین) برای ثبت نام به سامانه samasoo.ir مراجعه کنند. متقاضیان سایر استان ها باید از طریق سامانه sakha.epolice.ir درخواست خود را ثبت کنند. مراحل ثبت نام و تکمیل درخواست در هر دو سیستم یکسان است.

این طرح به سربازان ماهر این امکان را می دهد که پس از پایان خدمت از امکانات مالی برای راه اندازی کسب و کار خود استفاده کرده و از این طریق به ایجاد اشتغال و توسعه کارآفرینی در کشور کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *