آخرین مطالب

همکاران

هوش مصنوعی صدای هنرمندان جهان را درآورد

برخی از بزرگ‌ترین نام‌های هالیوود و افراد مشهور در حوزه ادبیات و موسیقی در نامه‌ای سرگشاده به صنعت هوش مصنوعی هشدار داده‌اند.

به گزارش واشنگتن پست، بیش از 10500 هنرمند نامه اعتراضی سرگشاده ای را در اعتراض به “استفاده بدون مجوز” توسعه دهندگان هوش مصنوعی از آثار هنرمندان برای آموزش مدل های خود امضا کرده اند.

در این نامه آمده است: استفاده غیرمجاز از آثار خلاقانه برای آموزش هوش مصنوعی مولد تهدیدی بزرگ و ناعادلانه برای معیشت افراد پشت آن آثار است و نباید اجازه داده شود.

این نامه توسط برخی از بزرگترین نام ها در صنعت سینما، تلویزیون، موسیقی و انتشارات حمایت می شود. برخی از امضاهای مشهورتر عبارتند از جولیان مور، روزاریو داوسون، کوین بیکن، اف. موری آبراهام، جیمز پترسون و رهبر Radiohead تام یورک.

استفاده غیرمجاز از آثار این هنرمندان برای آموزش مدل های هوش مصنوعی یکی از دغدغه های اصلی آنهاست. انجمن بازیگران سینما و انجمن نویسندگان آمریکا اخیراً در سراسر صنعت دست از کار کشیده‌اند و خواستار محافظت از شغل و معیشت بهتر در برابر استفاده از هوش مصنوعی در پروژه‌های استودیویی شده‌اند.

همچنین چندین پرونده قضایی در حال حاضر در دادگاه ها در جریان است که برخی از توسعه دهندگان هوش مصنوعی را متهم به استفاده از محتوای دارای حق چاپ بدون مجوز می کنند.

به عنوان مثال، وال استریت ژورنال و نیویورک پست اخیراً از هوش مصنوعی Perplexity به دلیل نقض قوانین کپی رایت شکایت کردند. شرکت های تولید موسیقی مانند یونیورسال، برادران وارنر و سونی نیز در ماه ژوئن از سازندگان موسیقی هوش مصنوعی به دلیل نقض گسترده حق چاپ شکایت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *