آخرین مطالب

همکاران

هر آنچه درباره ی سیم خاردار و کاربرد آن باید بدانیم !

هر آنچه درباره ی سیم خاردار می دانیم !

همه ی ما در طول زندگی خود سیم خاردار را در محیط های اطراف محل زندگی خود دیده ایم و تا حدودی با کاربرد و اهمیت آن آشنا هستیم . اما آنچه که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت به صورت تخصصی تر است و سبب می شود با نگاهی نو به این محصول بپردازیم .بررسی انواع سیم خاردار و کاربرد آن در حوزه های مختلف و همینطور اهمیت سیم خاردار در این مقاله به صورت جزئی تر صورت خواهد گرفت پس همراه ما باشید.

سیم خاردار چیست و چه تاریخچه ای را طی کرده است؟

سیم خاردار از یک دسته سیم فلزی کوچک تشکیل شده است که به هم پیچیده شده اند. سپس این سیم‌ها با یک قطعه چشمی شکل به شکل نوک تیز خم می‌شوند تا سیم را در اطراف پایه‌هایی که سیم را بالا نگه می‌دارند حلقه بزنند. به عبارتی دیگر سیم خاردار یک ماده ی حصارکشی است که از یک کابل فلزی با برآمدگی های تیز با فاصله ی منظم تشکیل شده است که به دور یک دیگر می پیچند تا استحکام بیشتری به آن اضافه کنند نوک های تیز روی سیم که خار نامیده می شوند معمولا از تکه های سیم کوتاهی تشکیل شده اند که به دور یک یا هر دو سیم کابل پیچیده شده اند. تغییرات دما بر انبساط و انقباض این سیم ها تاثیر می گذارد ولیکن باعث شکستگی و یا اسیب به آن نمی شود پس می توان با خیالی اسوده برای مقاصد مختلف از آن استفاده کرد.

سیم خاردار برای اولین بار در سال 1874 ساخته شد. به این صورت که  جوزف گلیدن آن را برای یک مسابقه شمشیربازی در ایلینویز ایجاد کرد. اگرچه بسیاری از مخترعان در آن زمان روی حصارها کار می کردند، اما هیچ کدام موفق به ایجاد ماده ای نشدند که ارزان باشد و در عین حال حیوانات و مردم را از زمین دور کند. اختراع جوزف گلیدن به عنوان یک اقدام صرفه جویی در نیروی کار زمانی آغاز شد که او استخدام شد تا برای جاکوب هایش در مزرعه خود کار کند و از چرای حیوانات در خارج از زمین جلوگیری کند.

 

انواع سیم خاردار

سیم خاردار بسته به نوع کاربرد آن و همینطور بسته به نوع قیمت آن در انواع مختلف تولید می شود . که در این مقاله به پرکاربرد ترین مورد های سیم خاردار می پردازیم. لازم به ذکر است که به این موضوع هم اشاره ای داشته باشیم که برخی از سیم خاردار ها از جنس روی گالوانیزه ساخته می شوند و برخی دیگر از جنس نوارر ورق های فلزی هستند. به طور کلی سم خاردار ها در دو نوع خطی و حلقوی ساخته می شوند که به شرح هر کدام می پردازیم.

سیم خاردار خطی: این نوع سیم خاردار همانطور از اسمش پیداست به صورت خطی تولید  می شود و نصب آن نیز به شکل خطی است .سیم خاردار خطی از سیم خاردار حلقوی بسیار در دسترس تر است و عمومیت بیشتری دارد. شکل آنها به صورت خطی صاف است و تیغ ها با فاصله ی کمتر روی آن تعبیه شده اند تا جلوی رفت و آمد و عبور وسایل را بگیرند. سایز معمول سیم ها در این نوع بین 2 تا 2.5 میلی متر است و جنس آن گالوانیزه است. سیم خار دار خطی خود به دو نوع تقسیم میشود:سیم خاردار خطی سوزنی ساده و سیم خاردار خطی تبری .

بهترین نوع سیم خاردار

سیم خاردار خطی سوزنی یا ساده: از دو رشته ی مفتول گالوانیزه تشکیل می شود که محور اصلی آن است و دو رشته ی دیگر نیز که خارهای آن را می سازند. کاربرد این سیم خاردار بیشتر در حفاظت باغ یا مزارع کشاورزی است و هزینه ی کمتری هم دارد.

سیم خاردار خطی تبری یا تیغی: سیم خاردار تیغی که به سیم خاردار تبری هم معروف است نوعی از سیم خاردار است که از ورق های گالوانیزه به شکل لبه های تیغ تیز ساخته می شود و در این نوع سیم خاردار به دلیل اینکه تیغه ها تبری شکل هستند به آن تبری می گویند. تبری بودن شکل تیغه ها باعث می شود که برخوردن و عبور از آن بسیار سخت باشد.  از این نوع سیم خاردار به دلیل غیرقابل دسترس شدن عبور اکثرا در مناطق نظامی و فرودگاهی استفاده می شود. همچنین در کنترل مناطق مرزی و مکان هایی که احتیاج به حفاظت بالایی دارند مثل زندان، نیروگاه ها، مناطق زیربنایی حیاتی حفاظت شده  از این نوع سیم خاردار استفاده  می شود که بسیار مهم است.

سیم خاردار تابیده سنتی : در این نوع سیم خاردار سیم ها با روکش از جنس روی ، پی وی سی و یا اهن به صورت گالوانیزه تولید می شوند تا از زنگ زدگی جلوگیری شود. این نوع سیم خادار های سنتی معمولا برای ساختن قفس حیوانات، حصار های ساده برای دور زمین های در حال ساخت و ساز و محوطه های ساختمانی به کار می رود. این نوه سیم خاردار در هنگام نصب احتیاجی به کشش ندارد.

 

اهمیت کاربرد سیم خاردار چیست؟

حصارهایی تحت عنوان سیم خاردار از مهم ترین ابزارهایی هستند که در صنعت و کشاورزی و امنیت اهمیت خاصی دارد بنابراین تیم مهندسی آریا حصار به صاحبان صنایع و صاحبان کسب و کارهای خرد و کلان توصیه می کند همواره برای حفظ حریم شخصی و امنیت حریم خود و همینطور مصونیت اموال و افراد از سیم خاردارهای موجود در سایت آریا حصار که با کیفیت بالا عرضه می شود، استفاده می کنند.

تولید سیم خاردار

کاربردهای مهم سیم خاردار:

حفظ حریم خصوصی : حصار کشی روشی بسیار مقرون به صرفه و کارآمد برای حفظ حریم خصوصی شما است به این صورت که با نصب سیم خاردار می توانید محدوده ی امن خود را تعیین کرده و از حریم خصوصی خود حفاظت کنید و تقسیم  بندی مورد نظر خود را انجام دهید  که شامل مزارع و باغات و کارخانه ها و محوطه های در حال ساخن و ساز و …. است .

موقعیت های نظامی : سیم خاردار مانعی ناخوشایند  و بسیار صعب العبور برای ورود و خروج افراد است و به عنوان ابزاری تهاجمی در مکان های نظامی استفاده می شود. همینطور در مرزبندی های نقاط حساس و امنیتی نیز از سیم خاردار استفاده می شود .

در واقع مهم ترین کاربرد سیم خاردار برای کنترل و محدودیت عبور و مرور است که بهترین گزینه برای آن استفاده از سیم خاردار و حصار است و سیم خاردار تاثیرگزارترین عامل بازدارنده است.

سیم خاردار را از کجا تهیه کنیم ؟

مجموعه ی تولیدی و بازرگانی آریا حصار با داشتن چندین سال سابقه در تولید و نصب و اجرای سیم خاردار توانسته است که مشتریان زیادی را در سرتاسر ایران پوشش دهد و با تجارب فنی و درخشان خود اعتماد متشریان خود را پاسخ دهد. تیم فنی آریا حصار با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت با پشتیبانی و همراهی مشتریان همه ساعات در خدمت گزاری شما است. شما می توانید با تماس با پشتیبانی سایت آریا حصار به آدرس اینترنتی aryahesar.com محصول مورد نظر خود را با کارشناسان در میان گذاشته و بعد از راهنمایی کارشناسان سفارش خود را تقدیم نمایید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *