نیلوفر حامدی و الهه محمدی دوباره زندانی می شوند؟

روز گذشته سخنگوی قوه قضاییه از مجازات اشد (پنج سال حبس تعزیری) برای دو خبرنگار نیلوفر حامدی و الهه محمدی خبر داد که با واکنش برخی از اهالی رسانه و وکلای دادگستری همراه شد. مهدی رحمانیان، مدیرمسئول روزنامه شرق می گوید: از زمانی که خبر احکام جدید الهه محمدی و نیلوفر حمیدی توسط سخنگوی قوه قضائیه مطرح شد، هر چه فکر می کنم نمی توانم بفهمم که دو خبرنگاری که 17 ماه در بازداشت بودند و 9 ماه است که به طور موقت آزاد شده اند و در این مدت یک کلمه توییت نکرده اند، با رسانه ها صحبت نکرده اند، حرکتی انجام نداده اند و… چه فایده؟ حقیقت این است که زندانی شدن الهه محمدی و نیلوفر حمیدی نه به نفع نظام است، نه برای دستگاه قضایی و نه حتی خودشان.

وی ضمن بیان اینکه «براساس عفو اعلام شده در سال 1401 اعلام شد که این دو نفر مشمول عفو رهبری هستند»، می گوید: اکنون نمی توانم دلیل مشمول عفو این دو نفر را متوجه شوم. زیرا بردن آنها به زندان به نفع هیچکس و هیچ نهادی نیست و اینکه چه کسی یا چه کسی می خواهد آنها را به زندان بازگرداند موضوع مبهمی است. امیدوارم دستگاه قضایی با درایتی که در این سال ها داشته کمک کند تا این دو خبرنگار به زندان برنگردند.

رحمانیان تاکید می کند: در دوران آزادی این دو خبرنگار حرکتی صورت نگرفته که بتوان آن را (به تعبیر مراجع) این دو در جایگاه برداشت کرد. به همین دلیل فکر می‌کنم زندان رفتن آنها هیچ کمکی به کسی نمی‌کند، جز اینکه اذهان جامعه و خبرنگاران را آشفته‌تر می‌کند، در حالی که خود دستگاه قضایی همواره با تشویش اذهان عمومی مبارزه کرده است.

سردبیر روزنامه شرق می گوید: از مرجع محترم قضایی جناب آقای حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی آژه ای تقاضا دارم شخصاً به موضوع این دو خبرنگار وارد شده و کمک کنند که دیگر زندانی نشوند تا موضوع به این دو روزنامه نگار وارد شود. خوب به پایان می رسد

رحمانیان یادآور می شود: ما هر چه در توان داریم انجام می دهیم و از جنبه های مختلف موضوع را پیگیری می کنیم. یعنی تلاش می کنیم خواسته خودمان دیده و شنیده شود و امیدوارم دستگاه های مختلف کمک کنند تا این دو خبرنگار دیگر به زندان باز نگردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *