نکات کلیدی برای خرید ساعت دیواری

خب، تمام وسایل پذیرایی ام را کنار هم قرار دادم و خیلی شیک شد. حالا نوبت این است که ساعت دیواری زیبایی انتخاب کنم و روی دیوار نصب کنم که چشمگیر و رویایی باشد. اما چه نکاتی است که باید در خرید ساعت دیواری مد نظر قرار دهم؟ شاید شما هم در وضعیتی مثل من قرار داشته باشید و در انتخاب کمی گیج شده باشید. پس در این مقاله همراه من باشید تا مهم ترین نکات را توضیح دهم.

 

1- تناسب ساعت دیواری با دکوراسیون

اولین نکته ای که بعضی وقتها در خرید ساعت دیواری فراموش می شود این است که باید ساعت دیواری را با دکوراسیونتان ست نمایید. به طور خلاصه پیشنهاد می کنیم نکات زیر را رعایت کنید:

  • ساعت دیواری را طوری انتخاب کنید که با سبک کلی دکوراسیون خانه‌تان (مثلا پذیرایی)هماهنگ باشد. رنگ ساعت هم باید با رنگ دیوارها و سایر عناصر دکوراسیون هماهنگی داشته باشد.
  • برای فضاهای بزرگ، ساعت‌های بزرگ‌تر و برای فضاهای کوچک، ساعت‌های کوچک‌تر مناسب‌تر هستند.
  • جنس ساعت می‌تواند از چوب، فلز، شیشه یا ترکیبی از آن‌ها باشد.

 

2- قدرت و ماندگاری ساعت

سعی کنید ساعت هایی را خریداری کنید که از موتور کوارتز به جای موتور مکانیکی استفاده می کنند. همچنین برند هایی که ساعت هایی با موتور یانگ تاون تایوان استفاده می کنند مثل برند النسی هم بسیار موتور ماندگار و پر قدرتی دارند. همچنین موتورهای عقربه‌ای نیز زیبایی خاصی دارند اما ممکن است کمی پر سر و صدا باشند.

نکته: به جنس ساعت هم توجه کنید. اگر در مناطق رطوبتی هستید بیشتر ساعت های چوبی استفاده کنید تا ساعت های فلزی

 

3- تلفیق تابلو با ساعت دیواری

یکی دیگر از ایده های جدید و خلاقانه که می توانید از آن بهره ببرید این است که ساعت دیواری هایی انتخاب کنید که تابلو هم داشته باشند. عجیب به نظر میرسد؟ اگر به مدل های برند النسی سری بزنید می بینید که مدل های زیبایی طراحی کرده اند که هرکدام از آنها تلفیقی از ترکیب با تابلو های دیواری را دارند که دارای مزایای زیر است:

  • قیمت مناسب تر به دلیل استفاده از هر دو المان در یک المان
  • خلاقیت، خاص و شیک بودن ساعت دیواری ها
  • مناسب برای دیوار ها و منازلی که فضای کمی برای نصب هر دو المان دارد.
  • قابلیت تعویض عکس تابلو در صورت خسته شدن
  • تبدیل دیوار های خالی به نقطه کانونی برای جلب توجه در دکوراسیون

 

4- صدای تیک تاک برای شما آزار دهنده است؟

اگر این طور است حتما هنگام خرید ساعت دیواری با فروشنده این موضوع را چک کنید. شاید برای پذیرایی و اتاق نشیمن چنین موضوعی خیلی اهمیت نداشته باشد ولی برای اتاق خواب قطعا مهم است. می توانید ساعت هایی که عقربه های چرخان دارند یا بدون عقربه هستند را برای اطمینان از بی صدا بودن انتخاب کنید.

 

5- نصب و محل قرار گرفتن ساعت

یکی از موضوعاتی که در خرید ساعت باید توجه کنید این است که محلی که نصب می کنید فضای کافی داشته باشد. همچنین فراموش نکنید که این قانون را رعایت کنید که همیشه باید مرکز ساعت در برابر چشمان بلندترین فرد خانه قرار داشته باشد. ولی قاعده کلی این است که مرکز ساعت حدود 152 تا 156 سانتی متر از سطح زمین بالاتر باشد. همچنین فاصله از سقف هم باید حداقل 23 سانتی متر باشد.

 

6- قیمت و بودجه

درباره موضوع مهم قیمت حتما توجه کنید که ساعت های برند و با کیفیت معمولا قیمت بالاتری از ساعت های داخل بازار دارند. البته شما با خرید این ساعت ها در واقع نوعی سرمایه گذاری انجام می دهید چون به خاطر استهلاک پایین قطعات و با ارزش تر شدن برند، به مرور حتی ارزش ساعت شما بالاتر نیز می رود.

 

7- ضمانت و قابلیت تعمیر

یکی دیگر از نکات مهمی که معمولا فراموش می شود ضمانت ساعت هاست. به دلیل اینکه ساعت دیواری از اجزای ریز و در برخی برند ها مثل النسی از اورجینال استفاده شده، حتما باید خود شرکت ساعت را گارانتی کند. مثلا برند النسی ضمانت 60 ماهه را روی تمامی ساعت هایش که همگی از موتور قدرتمند یانگ تاون کره بهره می برند ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *