آخرین مطالب

همکاران

نقاشی ۹ میلیون دلاری «ون‌گوگ» در موزه هلندی

«سر یک زن» (گوردینا د گروت) اثر «ونسان ون گوگ» نقاش برجسته هلندی توسط موزه نورد-برابانتز در «سرتوچنبوس» شهری واقع در هلند خریداری شد.

«آرت نت» نوشت، موزه «نورد برابانتز» این تابلو را که توسط «ون گوگ» در سال 1885 کشیده شده بود، از دلال و کلکسیونر آثار هنری ساکن لندن به نام «دانیل کاتز» خریداری کرد. کلکسیونر آثار هنری سال گذشته این تابلو را در حراج کریستی خرید.

مسئولان موزه نوردبرابانت 9.34 میلیون دلار برای خرید این تابلو پرداخت کردند که در واقع پرتره یک زن روستایی است و آن را به یکی از گران ترین نقاشی های ون گوگ تبدیل می کند که تا کنون توسط یک موسسه خریداری شده است.

«کاتز» این تابلو را در حراج قرن بیستم و بیست و یکم کریستی که در فوریه سال گذشته برگزار شد، خرید. در آن زمان ارزش این تابلو بین 1.3 تا 2.6 میلیون دلار برآورد شده بود. در آن زمان، این نقاشی به مدت 120 سال در یک مجموعه خانوادگی نگهداری می شد تا اینکه به حراج گذاشته شود.

موزه «نورد برابانتز» از سال 2016 تاکنون پنج تابلوی «ون گوگ» را خریداری کرده است.

«ونسان ون گوگ» – نقاش معروف هلندی – اکنون به عنوان یکی از تأثیرگذارترین نقاشان پست امپرسیونیست شناخته می شود. او در 30 مارس 1853 در استان برابانت هلند در نزدیکی مرز بلژیک به دنیا آمد. برخی از مشهورترین آثار او در سه سال آخر عمر او خلق شدند.

اگرچه او گاهی در کودکی نقاشی می کشید، اما استعداد هنری او تا سن 27 سالگی تا حد زیادی کشف نشده باقی ماند.

امروزه این هنرمند هلندی به دلیل سبک منحصر به فردی که در خلق نقاشی های خیره کننده خود به کار می برد شناخته شده است. اکنون تشخیص مناظر چشم نواز، پرتره‌های چشمگیر و طبیعت‌های بی‌جان پرجنب‌وجوش که با استفاده از رنگ‌های غلیظ، ضربه‌های قلم‌مو سریع و ترکیب‌های رنگی پر جنب و جوش ایجاد شده‌اند، دشوار نیست. البته آثار هنری ون گوگ از ابتدا شامل این ویژگی های خاص نبود و سبک خاص او به مرور زمان و در مراحل مختلف زندگی کوتاهش شکل گرفت.

«ون گوگ» روزی در اتاقی در مهمانخانه ای واقع در شهر «اوور سور اواز» از خواب بیدار شد و طبق معمول با یک بومی در دست برای نقاشی از مهمانخانه خارج شد. در آن شب، او با شلیک گلوله مهلک به مهمان خانه بازگشت و دو روز بعد، در 29 ژوئیه 1890 درگذشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *