نسخه مفهومی رنو ۱۷ رونمایی شد؛ بازگشت خودروهای فرانسوی محبوب در قالب مدرن

به گزارش بازار، رنو در سال های اخیر مشغول بازسازی محصولات محبوب گذشته خود در قالبی جدید بوده است. نسل جدید رنو 5 سال گذشته در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی شد و اکنون نوبت به بازسازی رنو 17 رسیده است.

رنو 17 یکی از مدل های محبوب این شرکت فرانسوی در دهه 70 میلادی بود که نسخه جدید آن نیز ظاهر مدل اصلی را بازسازی کرده است. این خودرو از یک موتور الکتریکی با قدرت 270 اسب بخار و بدنه ای از فیبر کربن استفاده می کند، بنابراین یک خودروی اسپرت واقعی به حساب می آید. به این سبک از ترمیم خودروهای قدیمی، restomod می گویند. طراحی مدل بازسازی شده رنو R17 توسط Ora Ïto، طراح فرانسوی انجام شده است. نسل اصلی رنو 17 بین سال های 1971 تا 1979 عرضه شد.

بازسازی رنو 17 با حفظ اصالت مدل اصلی

در جلو، چراغ های کلاسیک مستطیل شکل با لامپ های LED ظاهری مدرن به خود گرفته اند. در نمای عقب اما این چراغ های LED ساده ترند و با خطوط طراحی ساده خودرو هماهنگ شده اند. استفاده از گلگیرهای عریض، نسخه جدید رنو 17 را نسبت به نسخه اصلی اسپرت تر کرده است. از مواد و پارچه هایی که در دهه 1970 برای ساخت خودرو استفاده می شد در کابین خودرو نیز استفاده شده است. چهار نمایشگر مستطیلی هم پشت فرمان قرار داده شده که آن هم مستطیل شکل است! نمایشگر مرکزی نیز به صورت افقی در زیر داشبورد قرار دارد، جایی که رادیو در مدل اصلی نصب شده است.

موتور الکتریکی جدید رنو R17 دارای قدرت 270 اسب بخار است و با یک بار شارژ می تواند 249 مایل (400 کیلومتر) را طی کند. این مدل مفهومی در نمایشگاه خودروی پاریس 2024 که در ماه اکتبر برگزار می شود، به نمایش عمومی گذاشته خواهد شد. رنو هنوز برنامه ای برای تولید این مدل اعلام نکرده است، اما در صورت تولید، رنو 17 جدید با هیوندای N Vision 74 رقابت خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *