آخرین مطالب

همکاران

نامۀ خداحافظی نکونام از استقلال

جواد نکونام با انتشار نامه ای از هواداران استقلال خداحافظی کرد.

در متن این نامه آمده است:

استقلال برای همیشه
هواداران بدانند که دشمنان این تیم در استقلال هستند.

از زمانی که سال ها بازی می کردم و بازوبند کاپیتانی را می بستم، همه فوتبالیست ها می دانستند که چقدر استقلال را دوست دارم و تعصب دارم و چقدر استقلالی هستم. من از بچگی استقلالی بودم و آرزو داشتم روزی پیراهن این تیم را بپوشم. حتی به عشق سرمربیگری در استقلال مربیگری را شروع کردم و همیشه عشق و تلاشم موفقیت در این تیم بوده است.

زمانی که در تیم اوساسونا بازی می کردم از این تیم جدا شدم تا در دوران اوج پیراهن استقلال را بر تن کنم و قهرمانی با این تیم نقطه عطف فوتبال من شد. حتی زمانی که پیراهن استقلال را پوشیدم و گل قهرمانی را زدم تمام تلاشم را کردم تا هواداران را خوشحال کنم.

سال گذشته تا آخرین لحظه جنگیدم و با تمام ناملایمات و دشمنی ها تلاش کردم و با 67 امتیاز تیم را قهرمان کردم. به همین دلیل می گویم قهرمان چون تمام سیستم فوتبال از جمله رئیس فدراسیون فوتبال اذعان داشتند که دروازه حریف آفساید بوده است. قهرمانی حق استقلال بود و از ما عذرخواهی کردند.

سال گذشته فقط برای خوشحالی هواداران تلاش کردم، چون طرفدار هستم و درد آنها را می دانم. امسال تمام تلاشم را کردم و تا آخرین لحظه جنگیدم. گذشتیم، با این حال تیم بزرگی را بستیم که در آینده حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت، هرچند اجازه این کار را به من ندادند.

من نمی خواهم بهانه بیاورم و فقط دلم گرفته است، خودتان ببینید در 20 روز گذشته چه اتفاقی افتاده است! کجای دنیا شایعه برکناری سرمربی یک تیم بعد از باخت را می دانند! می دانید چه کسانی را برای برهم زدن تمرکز استقلال و بازیکنان و کادر فنی و از همه مهمتر جواد نکونام استخدام کردند. به نظر شما تیمی که تمرکز نداشته باشد می تواند موفق شود؟ از آن به بعد بحث اولتیماتوم را شروع کردند، اما بهتر بود صادقانه حرف دلشان را بزنند. در نهایت امروز استقلال و هوادارانش آسیب دیده اند.

من همیشه از دور دیده ام که با استقلال چه می کنند، اما امروز در متن کار هستم و با پوست و گوشت و استخوانم تمام دشمنی ها، حاشیه سازی ها، سنگ اندازی ها و سنگ اندازی ها را در استقلال بیشتر از همیشه حس کردم. امسال و من تازه متوجه شدم آنها چه کسانی هستند و چرا هرگز نمی خواهند این تیم موفق شود!

یک هوادار استقلال باید بداند رقیب استقلال درون استقلالی است و شاید از بیرون کسانی باشند که برای ناکامی استقلال قدم بردارند و اقدام کنند که این هم طبیعی است اما ما امسال از درون استقلال شکست خوردیم. !

الان هم اگر این حرف ها را می زنم و دلم به درد می آید می خواهم بروم چون به خاطر دشمنی با من می خواهند استقلال را نابود کنند.

وظیفه خود می دانم که از هواداران استقلال بابت نتایج اخیر و تمام کاستی ها، ناراحتی ها و کینه توزی برای آنها عذرخواهی کنم و امیدوارم مرا ببخشند. تمام تلاشم را کردم اما اجازه ندادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *