نامزدهای ایران در مراسم بهترین‌‌های آسیا؛ رقابت طارمی با ستاره تاتنهام

کنفدراسیون فوتبال آسیا نامزدهای مراسم بهترین های آسیا در سال 2023 را اعلام کرد که در آن فوتبال ایران در چندین بخش نماینده دارد. این رویداد قرار است 8 نوامبر در سئول برگزار شود و (AFC) از بهترین بازیکنان خود در این رویداد رونمایی خواهد کرد. مهدی طارمی، سعید احمد عباسی و فدراسیون فوتبال ایران کاندیدای دریافت جایزه در این مراسم هستند.

طارمی در جستجوی جبران، احمد عباسی در جستجوی جایزه اول

مهدی طارمی، ستاره ایرانی باشگاه اینتر، یکی از 3 نامزد دریافت جایزه بهترین لژیونر آسیا در سال 2023 است. ستاره ایرانی که به دلیل درخشش در پورتو نامزد دریافت این جایزه شده بود باید با سون هیونگ مین ستاره کره ای اینتر و موسی التماری اردنی که در تیم مونپولی فرانسه حضور دارد رقابت کند. طارمی سال گذشته نیز کاندیدای این جایزه بود اما در رقابت با کیم مین جائه شکست خورد.

سعید احمد عباسی ستاره فوتسال ایران نیز نامزد دریافت جایزه بهترین فوتسالیست آسیا شده است و امیدوار است مانند مسلم اولاداقباد که در سال 2022 این جایزه را کسب کرد، به عنوان مرد سال فوتسال آسیا انتخاب شود و در این راه باید به رقابت بپردازد. فیضعلی سردوروف از تاجیکستان و دلشون رحمتوف از ازبکستان.

فدراسیون فوتبال ایران نیز کاندیدای جایزه بهترین فدراسیون فوتبال آسیا (پلاتینیوم) است و ژاپن و کره جنوبی رقبای ایران هستند.

ستاره قطری در یک قدمی جایزه مرد سال آسیا قرار دارد

اکرم عفیف ستاره السعد و تیم ملی قطر، یازن النعیمات ستاره تیم ملی اردن و سئول یونگ وو ملی پوش کره ای ستاره سرخ بلگراد نیز نامزدهای مرد آسیا هستند. جایزه سال که به نظر می رسد شانس بیشتری برای اکرم عفیف نسبت به دیگران دارد. سال گذشته سالم الدوسری سعودی این جایزه را از آن خود کرد.

کورتنی واین از استرالیا، کیکو سکه از ژاپن و کیم هی ری از کره جنوبی نیز نامزد دریافت جایزه بهترین بازیکن فوتبال زنان هستند. الی کارپنتر از استرالیا و یوی هاسگاوا از ژاپن نیز نامزد دریافت جایزه بهترین لژیونر فوتبال زنان شده اند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) گراهام آرنولد سرمربی تیم ملی استرالیا، گو اویوا سرمربی زیر 23 سال ژاپن و هوانگ سون هونگ سرمربی تیم ملی زیر 23 سال کره جنوبی را به عنوان نامزدهای بهترین مربی آسیا معرفی کرد. در بخش زنان، لی بلینی (استرالیا)، تومومی میاموتو (ژاپن) و پارک یونجونگ (تیم زیر 20 سال کره) کاندیدای حضور هستند.

گاکو ناواتا (ژاپن)، بائه جون هو (کره جنوبی) و ابوبیک فیضولایف (ازبکستان) نیز نامزدهای بهترین بازیکن جوان آسیا هستند. برای دریافت جایزه بهترین بازیکن زن جوان آسیا، دانیلا گالیک (استرالیا)، چای اونیونگ (کره شمالی) و کیسی فایر (کره جنوبی) باید با هم رقابت کنند.

نامزدهای جایزه بهترین داور 2023 آسیا یویچی هاتانو (ژاپن)، ترکی عبدالله الصالحی (عمان) و ابراهیم یوسف الرئیسی (امارات متحده عربی) هستند.

جوایز ویژه فدراسیون های آسیایی

کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز جوایزی را برای فدراسیون های مختلف در نظر گرفته است. چین، تایلند و ویتنام نامزدهای جایزه فدراسیون فوتبال برتر آسیا (الماس) و چین تایپه، هنگ کنگ و نپال برای جایزه فدراسیون فوتبال برتر آسیا (طلا) و بوتان، گوام و لائوس نیز نامزد دریافت جایزه شده اند. فدراسیون فوتبال برتر آسیا (روبی).

فدراسیون‌های آسیای مرکزی، آسیای شرقی و فدراسیون آسیای جنوبی نیز نامزد دریافت جایزه بهترین فدراسیون منطقه‌ای آسیا هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *