آخرین مطالب

همکاران

موافقت دولت با ثبت نام وام یارانه برای این دهک ها

موافقت دولت با ثبت نام وام یارانه برای این دهک ها

بهزیستی می تواند به منظور تسهیل اشتغال افراد تحت پوشش در مراکز خصوصی و تعاونی، تسهیلات قرض الحسنه در اختیار متقاضیان قرار دهد. برای هر نفر مبلغ 1.5 میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، علی نیک سرشت معاون بهزیستی استان اردبیل از اختصاص 2 هزار و 730 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای اشتغالزایی به افراد تحت پوشش بهزیستی خبر داد. این تسهیلات بر اساس دستورالعمل سازمان به افراد واجد شرایط پرداخت می شود.

معاون بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: تسهیلات اشتغالزایی امسال از تبصره (2) قانون بودجه سال 1403 تامین شده و بخشی از این تسهیلات در قالب خوداشتغالی در اختیار جامعه هدف قرار می گیرد.

هدف از ایجاد این تسهیلات کمک به مردم برای کسب درآمد با استفاده از ظرفیت های محیط زندگی و توانمندی خود و خانواده برای رسیدن به خوداتکایی اقتصادی و رفع نیازهایشان است.

برای هر نفر چقدر ارائه می شود؟

وی افزود: بهزیستی می تواند برای تسهیل اشتغال افراد تحت پوشش در مراکز خصوصی و تعاونی نیز تسهیلات قرض الحسنه در اختیار متقاضیان قرار دهد. برای هر نفر مبلغ 1.5 میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است.

معاون بهزیستی استان اردبیل همچنین به راهکارهای دیگر برای اشتغال زایی اشاره کرد و گفت: پرداخت یارانه غرامت بهره وری برای کارفرمایانی که افراد دارای معلولیت را به کار می گیرند یکی از این راهکارها است.

این کارفرمایان می توانند تا سقف 50 درصد حداقل حقوق مصوب را از بهزیستی دریافت کنند.

نیک سرشت ادامه داد: علاوه بر پرداخت مزایای کارفرمایی و یارانه غرامت بازدهی، امکان پرداخت بیمه سهم کارفرما نیز وجود دارد.

کارفرمایانی که افراد معلول را استخدام می کنند می توانند تا 30 سال از مشوق بیمه سهم کارفرما بهره مند شوند.

همچنین در صورت استخدام زن سرپرست خانوار و سایر افراد تحت پوشش، این کارفرمایان می توانند به مدت پنج سال از مشوق های بیمه کارفرما استفاده کنند.

تعداد افراد و خانوارهای تحت پوشش بهزیستی استان اردبیل به 40 هزار و 158 نفر می رسد که از این تعداد 26 هزار و 190 نفر مستمری بگیر و مابقی خدمات غیر مستمری دریافت می کنند.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و 280 هزار نفر جمعیت در شمال غرب ایران واقع شده و دارای 12 شهرستان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *