آخرین مطالب

همکاران

مواضع متفاوت داریوش و معین در برابر اسرائیل و حمله به ایران/ آنها در ایران مجاز شدند؟!

مجله موسیقی بیلبورد نوشت: مواضع اصیل و پرافتخار داریوش اقبالی و نصرالله معین حاصل منافع متعالی شخصی آنها و حضور گوهر انسان دوستی و وحدت برای پاسداری از ایران در کهن الگوهای فرهنگی این سرزمین به ویژه در عرصه های خطرناک و بحرانی است. موقعیت ها به گزارش بیلبورد، موضع غیرمنتظره دو چهره افسانه ای موسیقی پاپ درباره مسائل مهم خاورمیانه بازتاب گسترده ای در بین مردم داشته و واکنش های بسیاری را در فضای مجازی برانگیخته است. معین و داریوش در روزهای اخیر با اتخاذ مواضع مستقل و انسان دوستانه، الگوی جدیدی از کنشگری مبتنی بر منافع ملی را در فضای فرهنگی ایران به تصویر کشیدند. ماجرا از این قرار است که معین در کنسرت اخیرش اعلام کرد که با وجود اصرار هوادارانش حاضر نمی شود. آهنگ خاطره انگیز بی بی گل را روی صحنه بخوانید. خبر امتناع نصرالله معین از خواندن آهنگ ترکی بی بی گل به سرعت پخش شد و کنجکاوی بسیاری را برانگیخت. کنجکاوی هایی که در نهایت منجر به بحران خاورمیانه، اسرائیل و نخست وزیر منفورش شد. اسرائیل از مدت ها پیش با دیپلماسی عمومی سعی در جلب نظر مردم ایران دارد. چندی پیش یک خواننده اسرائیلی در اقدامی فرصت طلبانه آهنگ بی بی گل را به بنیامین نتانیاهو تقدیم کرد.

لازم به یادآوری است که نتانیاهو در جامعه اسرائیل به «بی بی» معروف است. تصمیم معنادار معین با خشم شدید یگان جنگ روانی اسرائیل مواجه شد و حساب های کاربری فارسی زبان وابسته به ارتش اسرائیل شروع به فحاشی و توهین به این خواننده محبوب کرد. جمهوری اسلامی ایران از بدو تأسیس تا کنون، علیرغم فراز و نشیب‌هایی در دوره‌های مختلف، در مجموع رابطه‌ای تیره با موسیقی و اهالی آن داشته است. با گذشت چهل و چهار سال از پیروزی انقلاب اسلامی، نارضایتی اهالی موسیقی از سیاست های حاکم بر این حوزه نیاز به توضیح ندارد. طبیعتاً خوانندگان لس آنجلسی که چهار دهه از بهترین حرفه هنری خود را در غربت و غربت گذرانده اند، عمیق ترین زخم ها را در سینه خود دارند. در این میان داریوش اقبالی به عنوان سیاسی ترین خواننده ایران و رکورددار آثار اعتراضی با مواضع حماسی خود در کنسرت وین به اجرای برنامه پرداخت. خیره شد و خشم جریان ضد ایرانی را برانگیخت. داریوش تنها خواننده برتر ایرانی است که ضمن مخالفت با جمهوری اسلامی ایران، مخالفت خود را با حکومت پهلوی نیز حفظ کرده و ابراز داشته است.

او در یکی از کنسرت هایش همزمان با نهضت زنان، زندگی، آزادی، رضا پهلوی را خائن خواند. در ادامه راهبرد دیپلماسی عمومی، بنیامین نتانیاهو پس از ترور دبیرکل حزب الله لبنان در پیامی خطاب به مردم ایران اعلام کرد که به زودی جمهوری اسلامی را با حمله نظامی نابود خواهد کرد و آزادی و رفاه را برای ایرانیان به ارمغان خواهد آورد! در شرایطی که به نظر می رسید جمهوری اسلامی ایران حتی پس از ترور سیدحسن نصرالله تصمیم به ادامه سیاست صبر استراتژیک گرفته است، بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که زیاده خواهی نتانیاهو در این پیام ویدئویی، جمهوری اسلامی را به سمت اجرای عملیات صادق 2 سوق داد. و شلیک موشک های مافوق صوت به سمت تل آویو متقاعد شده است. اندکی پس از پیام جاه طلبانه بنیامین نتانیاهو به مردم ایران، جنبش ضدایرانی تئوریزه حمله نظامی به ایران را آغاز کرد و نخست وزیر جنایتکار اسرائیل را تمجید و تمجید کرد.

در چنین شرایطی داریوش اقبالی در وین میکروفون را گرفت و نسبت به عواقب وحشتناک جنگ هشدار داد و گفت: در کوله پشتی سربازان خارجی آزادی برای مردم سرزمین ما وجود ندارد. و نشان دهنده گوهر انساندوستی و اتحاد برای پاسداری از ایران در کهن الگوهای فرهنگی این سرزمین است.

داریوش و معین به همه مدعیان همدردی با مردم ایران یادآوری کردند که مخالفت با جمهوری اسلامی هرگز نمی تواند حضور در کنار یکی از جنایتکارترین شخصیت های تاریخ بشریت را توجیه کند. بنیامین نتانیاهو در سال گذشته بیش از 44000 نفر را در خاورمیانه قتل عام کرد و جهان را به آستانه جنگ جهانی سوم رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *