آخرین مطالب

همکاران

قیمت گوشت قرمز ارزان شد!

رئیس اتحادیه گوشت قرمز با اشاره به اینکه در سه هفته اخیر قیمت گوشت قرمز حدود 30 هزار تومان کاهش یافته است، گفت: هم دام ها در این فصل وزن خوبی دارند و هم بازار رونق چندانی ندارد و همه این عوامل باعث کاهش قیمت شده است.

به گزارش ایسنا، طی روزهای گذشته قیمت گوشت قرمز اعلام شد و به گفته منصور پوریان، رئیس شورای تامین دام کشور، قیمت گوشت گوساله و گوسفند منجمد زیر 300 هزار تومان و گوشت گرم 380 هزار تومان به فروش می رسد. تومان.

وی با تاکید بر اینکه بازار از ثبات نسبی برخوردار است و قیمت چندان قابل توجهی نیست، تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت تمام شده گوشت تولید داخل، قیمت دام زنده بین 250 تا 260 هزار تومان و قیمت گوساله از جمله نژاد و کیفیت، در محدوده قیمت است. 170 تا 195 هزار تومان است. قیمت گوشت گوسفندی تولید داخل بالای 500 هزار تومان و گوشت گوساله بالای 450 هزار تومان است.

پوریان در پاسخ به این سوال که آیا در کنار این ثبات شرایط بازار می توان شاهد کاهش قیمت نیز بود یا خیر؟ وی پیشنهاد کرد: کاهش قیمت تابعی از هزینه است. تولید در کشور ما با تولید در کشورهای دیگر متفاوت است. کشورهای آسیایی از جمله ارمنستان، گرجستان، روسیه، قرقیزستان و … که گوشت از آنها وارد می شود به دلیل آب و هوای خوب و شرایط چرای مناسب هزینه تولید بسیار پایینی دارند. اما ایران آب و هوای خشک دارد و مراتع کافی ندارد و مراتع ضعیفی داریم و این باعث شده که تولید گوشت در کشور ما بیشتر از طریق نهاده های دامی انجام شود.

به بهانه اعلام قیمت ها برای بررسی قیمت گوشت به مغازه ها سر زدیم. مغازه هایی که زیاد شلوغ نبودند و خبر آرامش بازار را می دادند. قیمت مغازه های اطراف خیابان بهشتی طبق لیست زیر می باشد.

علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت قرمز نیز در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: قیمت گوشت قرمز نسبت به 3 هفته قبل 30 هزار تومان کاهش یافته است. این کاهش قیمت ناشی از توزین مناسب دام است. البته یکی از عواملی که دست به دست هم داده تا قیمت را کاهش دهد، رونق نبودن بازار گوشت است.

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *