قیمت مسکن در شهرهای اطراف تهران

در نیمه دوم سال گذشته قیمت آپارتمان در شهر جدید پردیس افزایش یافت. به طوری که قیمت ها در فاز 11 تا سه میلیارد و 800 میلیون تومان و در مواردی به چهار میلیارد تومان هم رسید. از اواخر سال گذشته به دلیل رکود بازار مسکن در تهران، قیمت ها در شهرهای اقماری نیز رو به کاهش گذاشتند.

به گفته بنگاه های معاملات ملکی، در حال حاضر واحدهای آماده تحویل در فاز 11 پردیس بین 2.2 تا 2.5 میلیارد تومان به فروش می رسد. این قیمت برای واحدهای طبقات فوقانی رو به آفتاب با دید و امکانات کاملی که برخی از خریداران و فروشندگان برای مشتری مداری ایجاد می کنند تا 3 میلیارد تومان هم می رسد. در حالی که سال گذشته فروشندگان به کمتر از 3.8 میلیارد تومان بسنده نکردند.

برخی از فروشندگان پول مورد نیاز پردیس در شرایط فعلی واحدها را بین 100 تا 200 میلیون تومان کمتر از نرخ های متعارف بازار عرضه می کنند که مشتری یابی برای این دسته از آپارتمان ها را با مشکل مواجه می کند.

در همین مورد قیمت واحدهای مسکن مهر 600 میلیون تومان کاهش یافته است. بررسی ها نشان می دهد قیمت آپارتمان در شهر جدید پرند از 1.6 به 1.8 میلیارد تومان در سال گذشته در برخی موارد به یک میلیارد تومان رسیده است.

به همین ترتیب در شهر جدید هشتگرد واقع در استان البرز نیز شاهد کاهش 30 تا 40 درصدی قیمت مسکن نسبت به نیمه دوم سال گذشته هستیم. در این شهر مشاوران املاک نیز از رکود سنگین معاملات گلایه دارند.

آمارهای رسمی حاکی از آن است که قیمت مسکن در تهران طی یک سال گذشته 9.7 درصد افزایش یافته و به متری 85.9 میلیون تومان رسیده است. اما قیمت های عرضه شده که در سال 1401 روند صعودی عجیبی را طی کردند، در حال حاضر افت شدیدی را تجربه می کنند. برخی از مالکان آپارتمان در پایتخت نسبت به قیمت های قبلی کوتاهی کرده اند. به گفته مشاوران املاک در شمال شهر تهران قیمت های اعلامی مسکن 30 درصد و بیشتر کاهش یافته است./ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *