قیمت دلار در بازار غیر رسمی

قیمت دلار در بازار غیر رسمی هم اکنون به 57 هزار و 30 تومان رسیده است که به نظر می رسد با این روند فردا قیمت دلار به 56 هزار تومان برسد.

از ابتدای فروردین ماه، قیمت دلار در بازار آزاد رو به افزایش گذاشت و پس از واکنش ایران به رژیم صهیونیستی، نرخ ارز در بازار غیررسمی از مرز 70 هزار تومان گذشت اما طی دو هفته گذشته. کاهش قیمت دلار در بازار ادامه دارد.

افزایش قیمت دلار در بازار آزاد باعث انتقاد تعدادی از نمایندگان مجلس به دلیل عدم مداخله بانک مرکزی برای کنترل وضعیت دلار شد به طوری که محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی بانک مرکزی توضیحاتی ارائه و سیاست های بانک مرکزی برای ساماندهی بازار آزاد ارز را به تلویزیون و مجلس تشریح کرد. افتتاح و اعلام کرد: این نرخ ها هیجانی و موقتی است و با پایان تنش ها، نرخ ارز به محدوده تعیین شده قبلی باز می گردد.

با توجه به توضیحات رئیس کل بانک مرکزی و ادامه روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد، اکنون پس از گذشت یک ماه از زمان مذکور، قیمت دلار به کانال 50 هزار تومان رسیده است. این قیمت فعلی دلار به کمترین رقم از اواسط اسفند رسیده است. .

کاهش قیمت ها در بازار آزاد دلار ادامه دارد

روند نزولی قیمت ها در بازار ارز که از روزهای پایانی فروردین ماه آغاز شده و به نظر می رسد افت قیمت دلار در بازار آزاد همچنان پابرجا باشد. بر اساس مشاهدات میدانی از بازار غیررسمی ارز، با توجه به کاهش قیمت این ارز در بازار غیررسمی، خریدار وجود ندارد و بازیگران نقش فروشنده را بازی می کنند.

در اولین ساعات معاملات صبح امروز دلار در کف قیمتی 57 هزار تومان قیمت گذاری شد و بر اساس تحلیل کارشناسان از رفتار فعالان بازار ارز، دلار به طور قطع در سطح 56 هزار تومان قدم خواهد گذاشت. تومان در روزهای آینده و حتی در ساعات پایانی معاملات امروز.

در حال حاضر قیمت دلار به 57 هزار و 30 تومان رسیده است.

معکوس شدن قیمت ها در بازار طلا و سکه به دلیل کاهش نرخ ارز

قیمت طلا و انواع سکه امروز (شنبه 9 اردیبهشت) به دلیل افت نرخ ارز در بازار غیررسمی کاهش یافت و این در حالی است که قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (شنبه 9 اردیبهشت) در بازار طلای تهران با 250 هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته 40 میلیون و 450 هزار تومان معامله شد.

سکه بهار آزادی طرح قدیم با 300 هزار تومان کاهش نسبت به دیروز 37 میلیون و 600 میلیون تومان معامله شد.

در جریان معاملات امروز قیمت نیم سکه با 200 هزار تومان کاهش به 23 میلیون و 500 هزار تومان و ربع سکه با 100 هزار تومان کاهش به 14 میلیون و 900 هزار تومان رسید.

قیمت سکه یک گرمی بدون تغییر قیمت نسبت به روز کاری قبل هفت میلیون و 200 هزار تومان معامله شد.

هر گرم طلای 18 عیار امروز در بازار طلای تهران با 21 هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته به 3 میلیون و 333 هزار تومان رسید.

قیمت هر اونس طلا در آخرین معاملات بازارهای جهانی با حدود 40 دلار افزایش به 2415 دلار رسید./ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *