آخرین مطالب

همکاران

قیمت خودروهای وارداتی در نوسان لحظه ای| سیاست تولید و واردات خودرو مشخص نیست

امید محمدی; بازار: قیمت خودروهای وارداتی صفر کیلومتر در بازار کشور مسیر پر فراز و نشیب را طی می کند. به نظر می رسد دولت چهاردهم با بی توجهی به نوسان قیمت خودرو همچنان در انتخاب سیاست صنعت و بازار خودرو تعلل می کند. معنای سخنان وزیر صمت مبنی بر ایجاد رقابت در صنعت و بازار خودرو از زمانی که وی در راس وزارتخانه خود بوده نشان از رفتاری شعارگونه دارد. علاوه بر اطلاعات «سید محمد اتابک» معاونان و مشاوران وی، باید به این نکته اشاره کرد که «پنج سیاست یا راهبرد برای بازار خودرو توسط کشورهای در حال توسعه یا توسعه یافته تعریف شده است». اما در دولت قبل و فعلی وضعیت استراتژی صنعت خودرو در زمینه تولید یا واردات سرنوشت نامعلومی داشته و دارد. در صورت تداوم این شرایط در نیمه دوم سال جاری، واردات و عرضه خودرو به نام افزایش مجدد قیمت ها با در نظر گرفتن سلیقه دولت در قیمت گذاری با بحرانی لاینحل مواجه خواهد شد. با توجه به رکود بازار و توقف یا کاهش معاملات خودرو، در ادامه به بررسی وضعیت قیمت خودروهای وارداتی می پردازیم؛

جیلی آزکارا در ابتدای هفته جاری به قیمت 2 میلیارد و 280 میلیون تومان رسید اما امروز قیمت این خودرو در بازار بیش از 2 میلیارد و 300 میلیون تومان است.

جیلی آزکارا 20 میلیون تومان گران شد

جیلی در طرح واردات خودرو جدید توسط گروه خودروسازی فردا به بازار کشور بازگشت، یکی از محصولات این خودروساز چینی در سری جدید واردات خودرو آزکارا است. جیلی آزکارا در ابتدای هفته جاری به قیمت 2 میلیارد و 280 میلیون تومان رسید اما امروز قیمت این خودرو در بازار بیش از 2 میلیارد و 300 میلیون تومان است. افزایش آهسته قیمت آزکارا حاکی از ادامه رشد این محصول در طول هفته جاری است. صرف نظر از موضوع معرفی برند جیلی به بازار کشور، به نظر می رسد خودروسازی فردا در ارائه خدمات پس از فروش محصولاتی مانند جیلی و ام جی چندان موفق نیست. بنابراین جیلی آذکارا در آینده نزدیک به دلیل عدم ارائه خدمات پس از فروش مناسب مسیر کاهش قیمت را در پیش خواهد گرفت.

نوسان لحظه ای قیمت خودروهای وارداتی سیاست تولید و واردات خودرو مشخص نیست

فیات 500 در ابتدای هفته جاری 2 میلیارد و 850 میلیون تومان قیمت داشت اما امروز قیمت این خودرو به 2 میلیارد و 900 میلیون تومان رسیده است. رشد 50 میلیون تومانی این خودرو نشان از تداوم افزایش بی رویه قیمت فیات برای بازارهای جهانی دارد.

گرانقیمت عجیب فیات 500

فیات 500 یکی از خودروهای کلاس کوچک شهری محسوب می شود، این خودرو در ابتدا با هدف تصاحب سهم بازار با شعار کاهش قیمت خودروهای شهری بود. اما تبدیل خودرو به کالای سرمایه ای و افت عرضه باعث شد تا فیات 500 به عنوان یک محصول اقتصادی در بازارهای جهانی کشورمان نیز به عنوان خودروی میلیاردی معرفی شود. فیات 500 در ابتدای هفته جاری 2 میلیارد و 850 میلیون تومان قیمت داشت اما امروز قیمت این خودرو به 2 میلیارد و 900 میلیون تومان رسیده است. رشد 50 میلیون تومانی این خودرو نشان از ادامه افزایش غیرمنطقی قیمت فیات برای بازارهای جهانی دارد، به نظر می رسد دولت چهاردهم باید در اولین گام اجرایی خود وضعیت واردات را بهبود بخشد.

نوسان لحظه ای قیمت خودروهای وارداتی سیاست تولید و واردات خودرو مشخص نیست

JEC Empo روز یکشنبه به قیمت 2 میلیارد و 980 میلیون تومان رسید. دیروز قیمت این خودرو 2 میلیارد و 900 میلیون تومان بود و امروز قیمت امپو 2 میلیارد و 950 میلیون تومان است.

تغییر عجیب در قیمت Empo

جی ای سی ایمپو یکی از خودروهای وارداتی با طراحی جذاب به بازار کشور می باشد که برند جی ای سی و محصولات آن توسط رسا موتور خاورمیانه وارد بازار کشور می شود. JEC Empo به عنوان یک سدان اسپرت توانست با ورود به بازار سهم قابل توجهی از فروش سدان های اسپرت را به خود اختصاص دهد. جی ای سی امپو از ابتدای ماه جاری نوسان قیمتی عجیبی را تجربه کرده است، این خودرو روز یکشنبه به قیمت 2 میلیارد و 980 میلیون تومان رسید. دیروز قیمت این خودرو 2 میلیارد و 900 میلیون تومان بود و امروز قیمت امپو 2 میلیارد و 950 میلیون تومان است. این فراز و نشیب نشان می دهد که بازار به صورت هوشمندانه قیمت خودروهای وارداتی ضعیف در تامین قطعات را کنترل می کند.

نوسان لحظه ای قیمت خودروهای وارداتی سیاست تولید و واردات خودرو مشخص نیست

قیمت هیوندای النترا در اولین روز از ماه جاری در بازار آزاد 2 میلیارد و 550 میلیون تومان بود. اما روز گذشته الانترا با جهش 50 میلیون تومانی به 2 میلیارد و 600 میلیون تومان رسید. این خودرو امروز در بازار آزاد 2 میلیارد و 590 میلیون تومان ارزش دارد

آیا النترا همچنان در جاده نوسان دارد؟

کرمان موتور در طرح واردات خودروی جدید همانند گذشته محصولات هیوندای را وارد بازار کشور کرده است. یکی از سدان های معروف این برند کره ای در کشور النترا است. الانترا مدل 2023 در اولین روز از این ماه 2 میلیارد و 550 میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما روز گذشته الانترا با جهش 50 میلیون تومانی به 2 میلیارد و 600 میلیون تومان رسید. این خودرو امروز در بازار آزاد 2 میلیارد و 590 میلیون تومان قیمت دارد. نوسان قیمت النترا در بازار آزاد نشان می دهد که بازار خودرو نسبت به قیمت ارز حساس شده است. ورود سرمایه های سرگردان از بازارهای موازی به بازار خودرو باعث افزایش قیمت النترا می شود.

نوسان لحظه ای قیمت خودروهای وارداتی سیاست تولید و واردات خودرو مشخص نیست

کیا K5 با موتور 2 لیتری 2023 در ابتدای ماه جاری با قیمت 4 میلیارد تومان در بازار کشور معامله شد. اما قیمت این خودرو با جهش 50 میلیون تومانی به 4 میلیارد و 50 میلیون تومان رسید.

5 از چی؟

برند معروف کیا توسط کوشا خودرو به بازار کشورمان بازگشته است، یکی از سدان های محبوب این برند در بازار کشور K5 است. کیا K5 با موتور 2 لیتری 2023 در ابتدای ماه جاری با قیمت 4 میلیارد تومان در بازار کشور معامله شد. اما قیمت این خودرو در دومین شنبه هفته جاری با جهش 50 میلیون تومانی به 4 میلیارد و 50 میلیون تومان رسید. دیروز K5 با افت مجدد قیمت به جایگاه 4 میلیارد تومانی بازگشت، این نوسان قیمت نشان می دهد که افت شین خودرو به بازار رفتار هیجانی معامله گران را تحریک می کند. بنابراین دسترسی مشتریان واقعی به خودروهای کیا در بازار آزاد دشوارتر از گذشته خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *