آخرین مطالب

همکاران

قطعات بدنه خودروهای کره ای جدید نایاب است| لوازم یدکی کیا و هیوندای ۴۰ درصد گران شد

امید محمدی; بازار: واردات خودرو پس از ۵ سال وقفه در دولت سیزدهم آغاز شد، از ابتدای ورود خودروهای خارجی به بازار داخلی، محصولات و مدل های مونتاژی جدید چینی، غیر چینی یا چینی وارد کشور شد. اکثر این خودروها فاقد پشتیبانی فنی و تامین قطعات هستند به طوری که بسیاری از کارشناسان نسبت به چالش های فراوان در زمینه خدمات پس از فروش و مشکلات تامین قطعات برای مشتریان به مسئولان هشدار دادند.

قطعات خودروهای کیا و هیوندای موجود در کشور طی شش ماهه نخست امسال به دلیل نوسانات نرخ ارز 30 تا 40 درصد گران شد.

این در حالی است که قیمت لوازم یدکی خودروهای خارجی در کشور به دلیل نوسانات نرخ ارز رشد قیمتی را تجربه کرده است. در همین راستا رضا برن آبادی، کارشناس صنعت خودرو با اشاره به رشد قیمت قطعات یدکی خودروهای کره ای در کشور به «بازار» گفت; قطعات خودروهای کیا و هیوندای موجود در کشور طی شش ماهه نخست امسال به دلیل نوسانات نرخ ارز 30 تا 40 درصد گران شد.

قطعات خودروهای جدید کیا و هیوندای که در طرح واردات جدید وارد کشور شده اند هنوز توسط فعالان لوازم یدکی در بازار سفارش داده نشده است.

این کارشناس صنعت خودرو در پاسخ به سوال خبرنگار «بازار» درباره تامین قطعات خودروهای جدید کره ای گفت; قطعات خودروهای جدید کیا و هیوندای که در طرح واردات جدید وارد کشور شده اند هنوز توسط فعالان لوازم یدکی در بازار سفارش داده نشده است. از آنجایی که فعالان صنعت لوازم یدکی خودرو اطمینان و اعتمادی به ورود این خودروها در تیراژ بالا نداشتند، اکنون با رشد تیراژ واردات، سفارش قطعات خودروهای مذکور به تازگی آغاز شده است. این

برن آبادی با بیان اینکه در شرایط فعلی تامین قطعات خودروهای جدید وارداتی در بازار کشور سخت است، گفت: به مشتریان و دارندگان خودروهای وارداتی کره ای مدل 2023 و 2024 توصیه می شود در رانندگی با خودروهای خود نهایت دقت و احتیاط را به عمل آورند. تا تصادف نکنه زیرا در شرایط فعلی عرضه قطعات بدنه این محصولات که در رده قطعات کم مصرف قرار می گیرند سفارش و عرضه نشده است.

وی افزود: مالکان خودروهای وارداتی باید بدنه محصول انتخابی خود را در زمان تحویل خودرو به سرعت بیمه کنند تا در صورت بروز تصادف متحمل ضرر مالی نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *