فوری؛ قیمت بنزین گران شد؟

به گزارش پایگاه خبری قاب مظرم : رئیس فراکسیون کارآفرینی رفع موانع تولید و اشتغال شورای اسلامی در خصوص گرانی بنزین و خودروهای داخلی تاکید کرد: دولت نباید با وجود گرانی بنزین، قیمت بنزین را افزایش دهد. خودروهای داخل کشور

سید کریم معصومی رئیس فراکسیون کارآفرینی با انتقاد از تعرفه بالای خودروهای وارداتی و گرانی آن تصریح کرد: واردات قطره ای خودرو تنها به رونق بازار دلالان منجر شده است. اگر هدف اصلاح بازار خودرو است، واردات باید به صورت گسترده و با حداقل تعرفه انجام شود.

ایلانا نوشت؛ وی تصریح کرد: واردات خودرو می تواند راهکاری اساسی برای برون رفت از وضعیت فعلی بازار باشد و در عین حال خودروسازان داخلی را به سمت تولید رقابتی سوق دهد. برای دستیابی به این هدف باید تعرفه واردات خودرو به طور جدی کاهش یابد تا قیمت خودرو به سطح معقولی متناسب با قیمت های جهانی برسد.

رئیس فراکسیون کارآفرینی مجلس با اشاره به موضوع قیمت بنزین گفت: تا زمانی که خودروها با قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار نگیرد، نباید افزایش قیمت بنزین را اجرایی کرد. در واقع آزادسازی قیمت بنزین زمانی قابل قبول است که خودروهای باکیفیت و قیمت مناسب در بازار وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: با واردات گسترده خودرو و حذف تعرفه های سنگین، تقاضا و سود در بازار خودرو کاهش می یابد.

معصومی همچنین از سیاست فعلی واردات خودرو انتقاد کرد و گفت: واردات خودرو به روش فعلی که به صورت قطره ای انجام می شود نه تنها به بهبود وضعیت بازار کمک کرده است، بلکه باعث رونق بازار دلال نیز شده است. . عرضه محدود خودروهای وارداتی کار را برای مصرف کنندگان واقعی دشوارتر کرده و انحصار بازار خودرو را تقویت کرده است.

وی معتقد است با ورود خودروهای خارجی و ایجاد رقابت، خودروسازان داخلی مجبور به ارتقای کیفیت محصولات خود خواهند شد.

رئیس فراکسیون کارآفرینی مجلس تاکید کرد: در حال حاضر به دلیل انحصاری بودن بازار، خودروسازان داخلی نیازی به ارتقای کیفیت و رقابت نمی بینند. اما با ورود رقبای خارجی باید کیفیت را بالا ببرند و قیمت ها را مناسب تر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *