فروش۱۱تن طلا در۵۹حراج

در پنجاه و نهمین جلسه حراج شمش طلا که امروز سه شنبه 3 مهر 1403 در محل مرکز مبادلات ایران برگزار شد، از مجموع 162 کیلوگرم شمش طلای استاندارد عرضه شده در حراج عمده و خرده طلای این مرکز. تالار معاملات هر شمش طلای استاندارد 137 کیلوگرم با میانگین قیمت پنج میلیارد و 403 میلیون تومان معامله شد.

می توان توضیح داد که حراج حضوری در مرکز مبادلات طلا و ارز ایران به دو صورت حراج کوچک و حراج عمده صورت می گیرد. خریدار می تواند حداقل یک و حداکثر پنج شمش طلای یک کیلوگرمی را در حراج خرده فروشی خریداری کند. محدودیت خرید خرده فروشی در هفته تقویمی تنها پنج شمش طلای استاندارد خواهد بود.

همچنین متقاضیان خرید در حراج عمده مجاز به خرید حداقل یک و حداکثر چهار بسته شمش طلای استاندارد می باشند. هر بسته شمش طلای استاندارد در مرکز مبادلات طلا و ارز ایران حاوی پنج قطعه شمش یک کیلویی با عیار 995 در هزار است. لازم به ذکر است محدودیت خرید عمده در هفته تقویمی تنها 20 عدد شمش طلای استاندارد می باشد.

این گزارش حاکی از آن است که در 59 حراج شمش طلای مرکز مبادلات ایران، 11 هزار و 15 کیلوگرم شمش معامله شد که در نتیجه آن بیش از 49.7 هزار میلیارد تومان ارز حاصل از صادرات وارد اقتصاد کشور شد.

حراج سکه فردا برگزار می شود. بیست و سومین جلسه حراج سکه طلا روز چهارشنبه 4 مهر 1403 از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتی market.ice.ir برگزار می شود و موضوع حراج تمام سکه، نیم سکه و بهار می باشد. ربع سکه آزادی ضرب شده در سال 1386 توسط بانک مرکزی و بدون بسته بندی.

زمان واریز وجه از ساعت 8 صبح لغایت 23 روز سه شنبه 24 مهر می باشد. پس از پایان این مدت امکان پرداخت و شرکت در مزایده وجود ندارد.

این گزارش حاکی از آن است که از 22 اسفند ماه 1402 تاکنون 22 مورد مزایده از طریق سامانه معاملات سکه طلا مرکز مبادلات ایران برگزار شده است که طی این حراج ها در مجموع 364 هزار و 755 قطعه سکه طلا به متقاضیان اختصاص یافته است. سهم ربع سکه از این میزان تخصیص 195 هزار و 933 قطعه، نیم سکه 66 هزار و 909 قطعه و سکه تمام 101 هزار و 913 قطعه است./تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *