عرضه خودرو در بورس مغایر با قانون است| بازار خودرو همچنان انحصاری

به گزارش بازار، سپهر دادجوی توکلی سخنگوی شورای رقابت گفت: تاکید شورای رقابت بر اجرای قانون است و مردم فقط در حوزه ای که قانون تکلیف کرده است اقدام کنند.

وی افزود: اصل 58 فصل نهم اصل 44 قانون اساسی شورای رقابت را در 5 بند موظف کرده است که دستورالعمل و مقررات مربوط به بازارهایی را که توسط خود شورا به عنوان بازار انحصاری تلقی می شود، تعیین کند.

توکلی ادامه داد: همچنین بر اساس ماده 62 شورای رقابت تنها مرجع رسیدگی به رویه های ضدرقابتی است و در این راستا شورا بر اساس وظیفه قانونی خود بازار خودرو را به عنوان بازار انحصاری شناخته است. بنابراین تا زمانی که اختیارات شورای رقابت در این بازار معتبر است قطعنامه 543 و اصلاحات آن الزامی است.

سخنگوی شورای رقابت تصریح کرد: در این مصوبه نحوه تامین خودرو و وظایف هر یک از ارگان های ذیربط مشخص شده است و هرگونه اظهارنظر خارج از این چارچوب در حال حاضر کاملا غیرقانونی است مگر اینکه شورای رقابت تصمیم دیگری بگیرد. به محض هر تصمیمی متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

لازم به ذکر است در سال 1401 پس از حذف قرعه کشی و مخالفت با عرضه خودرو در بورس، سیستم یکپارچه ایجاد شد و در نهایت این سامانه حذف و قرعه کشی برگشت؛ اکنون مجددا پس از انجام یک دور قرعه کشی، سازمان بورس اعلام کرده است که به دنبال عرضه خودرو از طریق مکانیسم بازار سرمایه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *