آخرین مطالب

همکاران

طلافروشی ها بخوانند ؛ شرایط فروش طلا تغییر کرد

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران در نامه ای به صنف خود ضمن ارائه 5 سفارش، اعلام کرد که تمامی فعالان این صنف تنها با کسب کسب و کار معتبر مجاز به فعالیت هستند. مجوز و فعالیت بر اساس ضوابط و مقررات صنفی. .

در این نامه آمده است: پیرو اطلاعیه های قبلی، توجه همکاران به نکات ذیل جلب می شود:

1- کلیه فعالان این صنف تنها با اخذ جواز کسب معتبر و فعالیت بر اساس ضوابط و مقررات صنفی مجاز به فعالیت می باشند.

2- فعالیت اعضای صنف فقط در رشته مندرج در پروانه کسب مجاز بوده و فعالیت در سایر رشته ها غیر از پروانه کسب تخلف محسوب می شود.

3- واحدهای صنفی موظف به صدور فاکتور رسمی معتبر هستند که در آن شماره و تاریخ، نام، آدرس و شماره تماس اتحادیه، نام خریدار، توضیحات محصول شامل سایز، وزن دقیق، مقدار، قیمت و مجموع فاکتور درج شده باشد. ، مهر و امضای اپراتور صنفی درج شده است. ، هستند

4- هنگام خرید زیورآلات از مشتری دقت کنید که فاکتور به نام فروشنده باشد و کارت ملی مشتری برای احراز هویت قابل مشاهده باشد. همچنین در هنگام فروش مصنوعات طلا و طلای مذاب مخصوصاً به مبلغ بیش از 150.000.000 ریال، اپراتور صنفی موظف است هویت خریدار را احراز کند، اصل آن را مشاهده کند و عکس کارت ملی را حداقل به مدت 5 سال بایگانی کند.

5- با توجه به افزایش عرضه سکه های تقلبی و غیربانکی ضمن توجه ویژه همکاران به این امر در صورت عرضه سکه های تقلبی و غیربانکی مسئولیت فروش آن به عهده ناظر می باشد. واحد صنفی و پس از گزارش تخلف بازرسان اتحادیه موضوع از طریق واحد بازرسی و نظارت است. اتاق اصناف تهران در حال پیگیری است.

ضمن تشکر و قدردانی از توجه همکاران به موارد فوق، خواهشمند است به مفاد اطلاعیه های صادره از سوی اتحادیه توجه کافی داشته باشید تا ضمن رعایت قانون، کسب و کاری راحت و بی دغدغه داشته باشید.

تمبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *