صف‌های کیلومتری در گلوگاه‌های یزد آزار دهنده است

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، حجت الاسلام حسین طهماسبی در جلسه کمیته راهبردی قضایی- سیاست گذاری استان یزد بر اهتمام در انجام وظایف و درایت در انجام ماموریت ها تاکید کرد و اظهار داشت: اگر قرار است خودروها در یکی از گلوگاه های ورودی استان باشند در صورت بازرسی از گذرگاه باید تدبیری اندیشیده شود تا مردم مزاحم نشوند و صف های طولانی خودروها در انتظار عبور از پاسگاه تشکیل نشود.

وی افزود: تشکیل صف های طولانی خودروهای در حال انتظار برای بازرسی، دقت افسر را کاهش می دهد و ضمن ایجاد تاخیر و خستگی برای رانندگان، حس خوبی را در چشم سایر شهروندان منتقل نمی کند.

طهماسابی با تاکید بر حمایت از ضابطان دادگستری گفت: حمایت دستگاه قضایی از دادگستری تا زمانی الزامی است که بر اساس قانون یا دستور قضایی عمل شود و مأموری در مواردی دچار سردرگمی شود و اقدام کند. اقدامات بدون تحقیق و تفحص هر عملی که تخلف از انجام وظیفه یا تخلف از قانون تلقی شود از پشتیبانی دستگاه قضایی حذف خواهد شد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر نهایت دقت و انجام صحیح وظایف در ماموریت هایی که نیروی انتظامی تحت عنوان ضابط و در اجرای دستور مقام قضایی انجام می دهد مورد انتظار و انتظار دستگاه قضایی است.

رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: رفع ابهام در اجرای دستورات قضایی با طرح سوال از مقام قضایی یا قاضی کشیک می تواند در ارتقای کیفیت خدمات و ارتقای امور نقش بسزایی داشته باشد.

طهماسبی تسریع در کار مردم را بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: تسهیل امور مربوط به مردم و کاهش زمینه های اصطکاک باعث افزایش آرامش مردم و کاهش پرخاشگری ارباب رجوع می شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد در خصوص برخی تصادفات جاده ای در استان نیز اظهار داشت: نیروی انتظامی می تواند با ارائه آمار دقیق تصادفات و مشخص نمودن نقاط حادثه خیز دستگاه قضایی را در جهت پیگیری این موضوع یاری دهد.

وی با اشاره به تصادف اتوبوس که منجر به فوت زائران پاکستانی شد، گفت: بخشی از علت این حادثه مشکلات خودرو و عدم استاندارد بودن آن، ناآشنایی راننده با جاده های ایران و… بوده است. اما بخشی دیگر به دلیل مشکلات جاده یا عدم راهنمایی مناسب در مورد وضعیت بود. راه ها و عدم مشاوره مناسب برای انتخاب بهترین و ایمن ترین مسیرها مرتبط بوده است.

گفتنی است در ابتدای این جلسه فرمانده انتظامی استان و تنی چند از روسای پلیس های تخصصی به بیان نظرات و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *