آخرین مطالب

همکاران

سه نکته مثبت هونگچی E-QM۵ در ناوگان پلیس

بازار؛ گروه خودرو: چندی پیش همزمان با بهره برداری از ایستگاه شارژ جدید در آزادراه تهران- قزوین، اولین خودروهای برقی به ناوگان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پیوستند. در این پروژه خودروهای Hongchi E-QM5 رسما وارد ناوگان پلیس راهنمایی و رانندگی شدند. الحاق این خودروها با همکاری مشترک معاونت آماد و پشتیبانی فرجک گروه بهمن انجام شد.

Hongchi E-QM5 یک محصول تمام الکتریکی است که به لطف فناوری برقی سازی در چین، می تواند نیازهای حمل و نقل یک محصول کم مصرف، یک وسیله نقلیه چابک برای پلیس راهنمایی و رانندگی و یک وسیله نقلیه با کیفیت و ایمنی را برآورده کند.

نگاهی به Hongqi E-QM5

گروه بهمن از طریق شرکت زیرمجموعه خود، BMW Cars، انواع مدل های هونگچی را وارد کشور کرد. هونگچی را می توان به عنوان برند و شرکت خودروسازی دولتی چین معرفی کرد. رئیس جمهور چین در سفر خود به آمریکا از برند مذکور استفاده کرد. البته محبوبیت هونگچی به همین جا ختم نمی شود، زیرا سیاستمداران پکن و ارتش این کشور نیز از خودروهای هونگچی استفاده می کنند. بنابراین مشاهده می شود که کیفیت این خودرو نسبت به سایر خودروهای چینی بالاتر است.

Hongchi E-QM5 یک محصول تمام الکتریکی است که به لطف فناوری برقی سازی در چین، می تواند نیازهای حمل و نقل یک محصول کم مصرف، یک وسیله نقلیه چابک برای پلیس راهنمایی و رانندگی و یک وسیله نقلیه با کیفیت و ایمنی را برآورده کند.

خودروی مذکور دارای پلت فرم مشترک با محصول Hongchi H5 می باشد، Hongchi E-QM5 مجهز به باتری 54 کیلووات ساعتی است که با شارژ کامل می تواند مسافت 431 کیلومتری را در اختیار مالک خودرو قرار دهد. این خودرو می تواند 188 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

این خودرو به امکانات رفاهی جدیدی از جمله; صفحه نمایش 10 اینچی در مرکز داشبورد، سیستم با تشخیص صدا و دستورات صوتی، دکوراسیون طرح چوب، تهویه خودکار دو کاناله، سنسورهای نور و باران، پد شارژ بی سیم، کروز کنترل، سیستم ورود و استارت بدون کلید، 360 درجه دوربین، ترمز هوشمند اتوماتیک و تریم رنگ های مختلف.

با توجه به اینکه Hongchi E-QM5 یک خودروی تمام الکتریکی است، خودرو متصل نیست. به عبارت دیگر عدم اتصال این خودرو خطر امنیتی یا به اصطلاح جاسوسی از ناوگان پلیس را از بین می برد

مزایای پیوستن به Hongchi E-QM5 چیست؟

ابتدا باید توجه داشت که Hongchi E-QM5 به دلیل تمام برقی بودن وصل نیست. به عبارت دیگر عدم اتصال این خودرو خطر امنیتی یا به اصطلاح جاسوسی از ناوگان پلیس را از بین می برد. البته این به معنای هوشمند نبودن خودروی مذکور نیست.

ثانیاً ناوگان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برای افزایش تحرک در هنگام انجام وظایف یا مأموریت ها به خودروهایی با شتاب و مانور بالا نیاز دارد. با توجه به شتاب و هندلینگ هونگچی E-QM5، می توان گفت که پس از کیا سراتو که به دلیل پیوستن به ناوگان مذکور مورد انتقاد جدی قرار گرفت; این خودروی برقی را باید انتخابی شایسته برای نیروی انتظامی دانست.

ثالثاً با توجه به برقی بودن Hongchi E-QM5، توانایی پلیس راهنمایی و رانندگی در مانورهای شهری افزایش می یابد و به لطف فناوری های روز ثبت و ضبط رویدادها در کنار ناوبری پیشرفته، خودرو پلیس کارآمدتر می شود. علیرغم اینکه هنگچی مذکور باعث کاهش استهلاک و آلودگی می شود، منجر به تداعی چهره هوشمند نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *