آخرین مطالب

همکاران

سهند اتوماتیک پارس‌خودرو به‌زودی در بازار

به گزارش بازار، پارس خودرو در ماه های اخیر به عنوان بازوی کاملا فعال سایپا عمل کرده است. این شرکت با تولید سهند اس و کوئیک GXR-L توانست بخش قابل توجهی از تعهدات معوقه گروه سایپا را انجام دهد. این شرکت پس از آغاز تولید پارس خودرو P90 یا همان کادیلاک سابق، اکنون از عرضه سهند اتوماتیک در آینده نزدیک خبر داده است.

سهند اتوماتیک همانند نوع دنده ای این خودرو یعنی سهند S به موتور بهینه سازی شده M15 مجهز شده است. این موتور حداکثر 90 اسب بخار قدرت و 137 نیوتن متر گشتاور آزاد می کند. این موتور با استاندارد آلایندگی یورو 5 مطابقت دارد و در مقایسه با نسخه های قبلی موتور M15 نیاز به نگهداری دقیق تری دارد.

سیستم انتقال قدرت اتوماتیک سهند به گیربکس ضریب متغیر پیوسته یا CVT متکی است. این گیربکس 6 دنده را به صورت مصنوعی برای راننده شبیه سازی می کند. گیربکس شش سرعته CVT قبلا در ساینا اتوماتیک و کوییک اتوماتیک استفاده شده است.

سیستم تعلیق اتوماتیک سهند نسبت به سهند S تغییری نکرده است; بنابراین سیستم مک فرسون در جلو و میله پیچشی در عقب همچنان وظیفه مهار ضربات وارده را بر عهده دارند. ترمزهای جلو از نوع دیسکی و ترمزهای عقب از نوع فنجانی هستند. سهند اتوماتیک با رینگ های آلومینیومی 14 اینچی عرضه می شود، در حالی که سهند S دارای رینگ های فولادی و درپوش های پلاستیکی است.

امکانات و تجهیزات سهند اتوماتیک به شرح زیر است:

تجهیزات ایمنی: کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سیستم های ایمنی ABS-ESC-EBD-TCS-HAS-BAS، سیستم هشدار کمربند ایمنی راننده.

تجهیزات رفاهی: سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، کروز کنترل و محدود کننده سرعت، روکش صندلی چرمی و پارچه ای، پورت USB، تریم داخلی دو رنگ، 4 شیشه برقی، آینه های جانبی تاشو برقی با بخاری، سنسور پارک عقب، چراغ های مه شکن جلو و عقب، نور خودکار و نور روز. سیستم صوتی با صفحه نمایش 7 اینچی، دوربین عقب و آنتن کوسه.

باید اشاره کنیم که سهند اتوماتیک در 2 تیپ E و L تولید خواهد شد که تیپ E نسخه فول آپشن این خودرو است و تیپ L دارای آپشن های کمتری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *