رویداد ۲۴ مجرم شناخته شد

اکبر نصراللهی سخنگوی هیات منصفه دادگاه های سیاسی و مطبوعاتی گفت: اتهام محمد حیدری مدیر عامل حادثه 24 مبنی بر انتشار اکاذیب و مطالب خلاف واقع موضوع شکایت مرکز رسانه قوه قضائیه بود. در مقاله ای با عنوان «پرونده های جنسی چهره های مشهور سیاسی در ایران» در 9 تیر 1402.

وی ادامه داد: در گزارش رویداد۲۴ در خصوص برخی چهره های شناخته شده از جمله اتهامات پرویز ثابتی به شجونی و فلسفی، اتهامات وارده به روحانی اخلاق در خانواده و درخواست ازدواج با عطاءالله مهاجرانی و «نماز دسته جمعی سردار» زارعی و آسانور کامران دهوجه و استعفای علی جنتی، سعید طوسی، توهین لفظی محمدعلی ابطحی و محمدعلی نجفی، پرونده قتل میترا استاد، اداره بیمه سلمان خدادادی و رسوایی در شهر بابل مطرح و تصریح شده است: تجربه ثابت نشان داده است که در مواردی که مدیران درگیر پرونده باشند خاتمه داده می شود. مروری بر تاریخچه رسوایی های اخلاقی در تاریخ معاصر ایران نیز همین امر را نشان می دهد که به دلیل مسائل سیاسی و اجتماعی و تأثیر آن بر افکار عمومی، هیچ گاه عاقبت پرداختن به چنین موضوعاتی مشخص نمی شود.

نصراللهی تصریح کرد: مرکز رسانه قوه قضائیه در شکایت خود با اشاره به این گزارش متأسفانه در این گزارش شایعات و اتهامات پراکنده سال های گذشته را علیه برخی از مسئولان و شخصیت های مهم فرهنگی، مذهبی و سیاسی منتشر کرده است که هیچ گاه این شایعات را مطرح نکرده اند. به اثبات رسیده و به آبروی افراد و خانواده های آنان لطمه می زند، به صورت گزاره های قطعی یا نیمه قطعی که نقش مهمی در تخریب روانی جامعه و ایجاد فضای بدبینی دارد، به مخاطبان ارائه شده است.

نصراللهی تصریح کرد: مدیر مسئول پایگاه خبری رویداد 24 پس از توضیح اتهامات در دفاعیات خود گفت: تمامی مطالبی که منتشر شده است پیش از این بارها در رسانه های دیگر منتشر شده است و رویداد 24 صرفاً به مناسبت اتهامات مطرح شده منتشر شده است. توسط مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ساخته شده است. “بازخوانی” و کسی را متهم نکرد.

وی با اشاره به پاسخ قاضی گفت: قاضی پاسخ داد که بسیاری از مواردی که اشاره کردید تعیین تکلیف شده است.

نصراللهی گفت: برخی از اعضای هیئت منصفه با اشاره به نام چند نفری که در گزارش ذکر شده است، گفتند که برخی از این افراد شاکی خصوصی ندارند و برای برخی که شاکی داشتند حکم قطعی صادر شد اما ذکر نشد. در گزارش .

وی افزود: اعضای هیئت منصفه دادگاه های سیاسی و مطبوعاتی پس از استماع دفاعیات متهم، آقای محمد حیدری، مدیر رویداد بیست و چهارم را تقریباً به اتفاق آرا مقصر تشخیص دادند و وی را مستحق تخفیف ندانستند. .

نصراللهی گفت: رای دادگاه رسیدگی به پرونده آقای محمد حیدری مدیر حادثه 24 که به ریاست قاضی جواهری در شعبه یک دادگاه کیفری یک برگزار شد متعاقبا صادر می شود.

وی گفت: پرونده دیگری که امروز رسیدگی شد مربوط به آقای سید هادی کسایی زادگان مدیر مسئول و سردبیر شبکه میدان آزادی به اتهام نشر اکاذیب رایانه ای بود. اکثریت آرا متهم را مجرم ندانست.

نصراللهی در پایان گفت: رای دادگاه رسیدگی به اتهامات آقای کسایی زادگان که به ریاست قاضی کریمی در شعبه نهم دادگاه کیفری یک برگزار شد متعاقبا صادر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *